View as Tabell Lista

Artiklar 1-12 av 486

Page
per sida
Fallande ordning
  1. #utmaningar
    #utmaningar
    Beskrivning
    Spenderar du också mycket tid med att surfa på din mobiltelefon? Att hålla sig uppdaterad är viktigt; att koppla ner sig en dag kan innebära att man går miste om en stor mängd viktig information. Födelsedagar, barnafödslar och andra glädjeämnen delas vitt och brett i sociala medier, och detsamma gäller sjukdomar, dödsfall och problem. Det finns mycket som är bra med att vara uppkopplad, men att ständigt känna press att lägga ut bilder, engagera sig i andras inlägg, jämföra sig med andra samt hålla sig uppdaterad tar på krafterna. Och ännu viktigare: det tar tid och fokus från Gud.

    Är det möjligt att vara aktiv på sociala medier och samtidigt ha blicken riktad åt rätt håll?

    I den oerhört aktuella och användbara boken #utmaningar guidar den bästsäljande författaren Craig Groeschel sina läsare till ett liv där Gud och sociala medier samverkar på ett sätt du aldrig trodde var möjligt.

    • Köp 3 för 135,00 kr/st
    • Köp 10 för 127,50 kr/st
    • Köp 25 för 120,00 kr/st
  2. 10 procent till kungen
    10 procent till kungen
    Beskrivning
    I denna bok skriver Thomas Jonsson om tiondet. Han visar på tiondet som en möjlighet att låta Gud bli involverad i vår ekonomi. Det gör vi genom att avskilja en del av allt vi fått och ge till Herren. Tiondet visar på ett konkret sätt att vi litar på och är beroende av honom. Vad är tiondets bibliska bakgrund? Är tiondet till för att Gud behöver pengar eller för att Gud vill välsigna oss? Thomas Jonsson ger bibliska svar på dessa och många andra vanliga frågor. Han visar dessutom på att tiondet är en förbundshandling och förklarar vad det innebär. När vi ger vårt tioende till Kungen kommer han att beskydda, bevara och välsigna oss. Eller som Malaki skrev angående tiondet: "Pröva mig nu i detta, säger HERREN Sebaot, om jag inte kommer att öppna för er himlens fönster och låta välsignelse strömma ut över er i rikt mått." (3:10)
    75,00 kr
  3. 12 steg för hopplösa : livsförändring på djupet
    12 steg för hopplösa : livsförändring på djupet
    Beskrivning

    De tolv stegen utvecklades som en metod för att bryta med alkoholmissbruk. Men tolvstegsmetoden är ett kraftfullt verktyg för livsförändring även för "normalstörda", det vill säga de allra flesta av oss.


    Nu kommer Olle Carlsson med en uppföljare till den uppskattade boken Kristendom för ateister. 12 steg för hopplösa är en inspirationsbok för andlighet, kristendom och personlig utveckling, och vänder sig till alla som kanske inte bekänner sig till en tro men som ändå längtar efter ett nytt livsinnehåll. Övertygande beskrivs här hur man utifrån de tolv stegen kan uppnå djupgående inre förändring.


     

    265,00 kr
  4. 30 levnadsprinciper : en studievägledning
    30 levnadsprinciper : en studievägledning
    Beskrivning
    En bok av Dr. Charles Stanley, som är en av USA:s mest kända och respekterade pastorer och författare till många bästsäljande böcker. Livet behöver inte alltid vara besvärligt eller en ständig kamp. Det kan vara ett spännande äventyr, men allt börjar när vi studerar Hans Ord... Under mer än 50 år i kristen tjänst har Dr. Charles Stanley belyst de 30 levnadsprinciper som väglett honom i livet, gett honom kraft i vardagen och hjälpt honom växa i kunskap, tjänande och kärlek till Gud. Nu är dessa tidlösa sanningar tillgängliga för ditt liv. På ett enkelt, men kraftfullt och uppnåeligt sätt, kommer du att kunna uppleva livsglädje när den är som allra bäst. Varje kapitel tar dig genom Skriften och kopplar ihop dig med Livets källa som leder dig till ett andefyllt, segerrikt liv som Gud skapat dig för. Lämplig för personliga studier eller tillsammans i grupp. Med samtalfrågor.Dr. Charles Stanley är en av USA:s mest kända pastorer och mycket erkänd författare med över 7 miljoner sålda böcker. Han är grundare av InTouch Ministries och pastor i First Baptist Church i Atlanta med mer än 15 000 medlemmar.
    125,00 kr
  5. 40 dagar uppdrag : en andlig resehandbok för samtal, bön och gudstjänst
    40 dagar uppdrag : en andlig resehandbok för samtal, bön och gudstjänst
    Beskrivning
    Vad är uppdraget som den kristna tron rymmer? Är det första och största min personliga frälsning, eller är det en förenkling av det kristna uppdraget? Och hur ska Jesus Kristus egen kyrka förhålla sig till en postmodern omvärld i ständig förändring?
    • Köp 3 för 40,50 kr/st
    • Köp 10 för 38,24 kr/st
    • Köp 25 för 36,00 kr/st
  6. 70 år med Jesus
    70 år med Jesus
    Beskrivning
    Eva Spångbergs egen berättelse om sitt liv med Jesus
    30,00 kr
  7. 96 lampor : om oss som brann och försvann
    96 lampor : om oss som brann och försvann
    Beskrivning
    »Det är 96 lampor i kyrksalen. Det har jag vetat sen jag var barn. Det var under de längre predikningarna som jag zonade ut och räknade dem alla. En gång var det som hände i kyrkan hela mitt liv. Nu vet jag inte ens om jag är kristen längre. Då var vi många i min ålder som delade platserna i kyrkbänken. Var är alla nu?«

    Jacob Langvik var ungdomspastorn som lämnade kyrkan när han gick igenom en livskris. Så småningom insåg han att han inte var ensam – många av kompisarna han delat kyrkbänk med hade gjort samma resa. Han bestämde sig för att försöka ta reda på vad som hade hänt. Den här boken handlar om dem. De som brann, men som till sist försvann. Som hade ett stort församlingsengagemang under ungdomsåren, men som kom att lämna av olika orsaker. Sex personer delar med sig av sina livsberättelser. Det är bitvis en sorglig läsning, där de intervjuade berättar att de inte känner att de ck plats med sina funderingar, frågor och tvivel i församlingen. Där trycket från omgivningen på hur man förväntades tro och uppträda till slut blev så stort att man lämnade kyrkan bakom sig. Men det är samtidigt också en hoppfull läsning, där det står klart att tron på Gud ofta överlever även de svåraste motgångar.

    96 lampor kan ses som ett brev till kyrkan. En lägesrapport som manar till reflektion över hur församlingen kan bli mer öppen och välkomnande.

    • Köp 3 för 148,50 kr/st
    • Köp 10 för 140,25 kr/st
    • Köp 25 för 132,00 kr/st
  8. 96 sidor om kristen tro
    96 sidor om kristen tro
    Beskrivning
    I den här boken får du tio grundläggande teman i kristen tro - och en utmaning: Vad betyder det för dig?
    • Köp 3 för 121,50 kr/st
    • Köp 10 för 114,75 kr/st
  9. Affärer på Jesu vis
    Affärer på Jesu vis
    Beskrivning
    Ett häfte med tolv principer för företagare och ledare inspirerade utifrån Jesus ledarskap i Bibeln – principer som är över två tusen år gamla men ändå toppmoderna och aktuella i varje hållbar och seriös affärsverksamhet. Till varje princip hör en bön och ett antal frågor att besvara och applicera på ditt ledarskap. ”Jesus är den mest omskrivne och aktade mentorn i hela världshistorien. Han är vårt ledarföredöme. Så låt oss utforska Jesu ledarskaps- och affärsfilosofi. Låt oss studera den och använda den i våra egna liv. När vi brukar Mästarens hemligheter är vi på god väg att nå våra mål.” Tommy Dahlman, ur förordet Om författaren: Tommy Dahlman föreläser inspirerande och underhållande om bland annat livsinställning, att hantera sorg, ledarskap, medarbetarskap och samarbete. Han har hållit mer än 2000 offentliga föreläsningar i kulturhus, teatrar, kyrkor, bygdegårdar och företag. Han har skrivit 11 böcker med en totalupplaga på över 100 000 ex
    15,00 kr
  10. Allt är nära
    Allt är nära
    Beskrivning
    Hur berättar man om hur kristen uppfostran ser ut i praktiken? Och hur berättar man om kristen fostran för småbarnsföräldrar i vars öron religiösa uttryck låter som abrakadabra? I Allt är nära finns en samling texter och berättelser om de enkla överraskande situationer där vi möter det heliga.
    200,00 kr
  11. Älskade Människa
    Älskade Människa
    Beskrivning
    Det handlar om försoning och upprättelse. Hur sår kan läkas och förlåtelse skapas, där känslokyla och kanske besvikelse försökt frysa marken både i relation till Gud och människor.
    "Den älskade människan behöver uppleva försoning."
    • Köp 3 för 135,00 kr/st
    • Köp 10 för 127,50 kr/st
    • Köp 25 för 120,00 kr/st
  12. Altar Ego
    Altar Ego
    Beskrivning
    Du är inte den du tror att du är. Författaren Craig Groeschel menar i Altar ego att du borde ta dina egna tankar om din identitet och lägga ner dem vid altaret och offra dem. Ge dem till Gud. Varför? Därför att du är den Gud säger att du är. Och inte förrän du offrar ditt trasiga koncept om din identitet kan du bli den du är tänkt att bli. ”Vem är du? Du är inte ditt förflutna. Du är inte vad du har gjort. Du är inte vad andra har gjort mot dig. Du är en ambassadör för Kristus, Guds representant sänd från himlen till jorden. Du är Guds mästerverk, skapad i Kristus Jesus till att göra goda gärningar som Gud i förväg har berett för dig. Du är en övervinnare genom Lammets blod och genom ditt vittnesbörds ord. Du är den levande Gudens barn och fylld med samme Ande som uppväckte Kristus från de döda. Du behöver inte fastna i ditt egenvärde eller bristen på det. Ditt värde grundar sig inte på dig själv. Du är värdefull på grund av att Gud säger att du är hans ... Jag ber att Gud ska använda orden från den här boken till att hjälpa dig att offra alla gamla, osunda, falska och obibliska tankar om dig själv. Och att Gud ska presentera dig för ditt altar ego – den du är i Kristus.” – Craig Groeschel Craig Groeschel är grundare av och pastor i församlingen LifeChurch.tv, en ton­givande kyrka som finns på många platser och som skapat bibelappen YouVersion som laddats ner till över 100 miljoner enheter. Craig, hans fru, Amy, och deras sex barn bor i Edmond, Oklahoma där Life­Church.tv startade 1996. Craig är författare till flera böcker, bland andra Kristna ateister som finns på svenska
    125,00 kr
View as Tabell Lista

Artiklar 1-12 av 486

Page
per sida
Fallande ordning

 

 

Ordinarie öppettider:

Måndag – fredag: 09.30–17.30
Lördag: 10.00–14.00

 

För avvikande öppettider se:
Öppettider

Öppettider i Piteå