View as Tabell Lista

Artiklar 49-60 av 558

per sida
Fallande ordning
  1. Be i den helige Ande
    Be i den helige Ande
    Beskrivning
    Boken vill inspirera dig till att be i Anden och upptäcka de välsignelser för den som vill tala i tungor
    • Köp 3 för 67,50 kr/st
    • Köp 10 för 63,75 kr/st
    • Köp 25 för 60,00 kr/st
  2. Behöver din tunga helande?
    Behöver din tunga helande?
    Beskrivning
    “Eftersom död och liv är i tungans makt, är det absolut nödvändigt att känna till hur den kan bli helad”, skriver Derek Prince. “Tungan är ett livets träd…” enligt Bibeln. Förr eller senare kommer varje kristen till en punkt där man vet att det är helt nödvändigt att få kontroll över tungan, men utan att klara av det. Bibelläraren och författaren Derek Prince ger läsaren klara bibliska steg för att disciplinera tungan. Ett av bibelorden han utgår ifrån är detta: Kom mina barn, lyssna på mig, jag vill lära er att frukta Herren. Är du en som älskar livet och vill se många lyckliga år? Bevara då din tunga från ont och dina läppar från falska ord. (Ps 34:12-14) Det här är en praktisk och omskakade undervisning. Vare sig du har varit kristen i många år, är en ledare, eller är nyfrälst finner du här en kärnfull undervisning om att utvecklas i ditt tal.
    • Köp 3 för 67,50 kr/st
    • Köp 10 för 63,75 kr/st
  3. Bevara din frihet
    Bevara din frihet
    Beskrivning
    Den svenska frikyrkan genomgår en påtaglig institutionaliseringsprocess som yttrar sig i en stark betoning på organisation, ett hierarkiskt ledarskap och en tilltagande professionalism.Boken är en försiktig analys av den fria, karismatiska församlingens månghundraåriga kamp för frihet och rätten att följa den första församlingens liv och lära.
    75,00 kr
  4. Bildfaktorn : om den mödosamma och underbara resan från bild till verklighet
    Bildfaktorn : om den mödosamma och underbara resan från bild till verklighet
    Beskrivning
    Vad har en äktenskapskris, ett storpolitiskt maktspel, en församlingskonflikt, lanseringen av ett nytt jeansmärke och en bedjande människa gemensamt? Mer än vi ser. Under ytan på alla våra relationer pågår ett bildspel som filtrerar verkligheten för oss och i värsta fall förvränger den till farliga lögner. Den här boken handlar om hur dessa bilder kan uppstå, hur de påverkar oss och hur vi kan bryta deras inflytande. Inte minst belyses vår självbild och gudabild. Bakom dem väntar en betydligt mer spännande verklighet… Boken kan läsas som ett stycke andlig vägledning i vår tid, och bygger på författarens erfarenheter under 12 år med retreater och andlig vägledning för församlingsarbetare
    • Köp 3 för 193,50 kr/st
    • Köp 10 för 182,75 kr/st
  5. Bli det du ber
    Bli det du ber
    Beskrivning
    Bön handlar inte så mycket om att övertyga Gud om vad vi vill att Gud ska göra som det handlar om att övertyga oss själva att göra vad Gud vill att vi ska göra. Shane Claiborne och Jonathan Wilson-Hartgrove visar i den här boken att bön och handling måste höra samman. Utifrån några centrala bibeltexter ger de konkreta exempel på hur ett liv fyllt av bön är det som driver socialt engagemang och kampen för rättvisa. Fraser som ge oss idag det bröd vi behöver och förlåt oss våra synder som vi har förlåtit dem som står i skuld till oss får en ny mening när det tillämpas på att ge hungriga mat eller att stå upp för internationell skuldavskrivning. Om vi önskar att Gud ska förändra samhället så måste vi bli radikala efterföljare som ber och som sedan är beredda att bli det vi ber. Förord av Magnus Malm. Boken är lättläst och inte i avsaknad av humor. Den passar bra för en ung vuxen. Anneli Eriksson, Västerbottens folkblad
    75,00 kr
  6. Bli en vanlig, ovanlig människa
    Bli en vanlig, ovanlig människa
    Beskrivning
    Det här skulle kunna beskrivas som en Wellness-bok, en praktisk bok om välbefinnande.
    En del betonar den andliga sidan i det kristna livet så att de lämnar jorden i förtid. Andra är så angelägna att betona det mänskliga i att Jesus kom till jorden att de missar den övernaturliga verkligheten.

    Mina gode vän, Per-Eive Berndtsson, står för en hållning som skulle kunna beskrivas som Övernaturligt naturlig eller Naturligt övernaturlig. Det temat finns också i hans tidigare böcker, inte minst i Vindarna från väster lärdomar från den keltiska kyrkan. Den keltiska andligheten höll samman vardagslivet, mötet med naturen, mötet med Gud och den helige Andes mäktiga verk. Det här skulle kunna beskrivas som en Wellness-bok, en praktisk bok om välbefinnande. Egentligen finns det redan alldeles för många sådana självhjälpsböcker, men det speciella med Bli en vanlig, ovanlig människa är att den är förankrad i evighetsvärlden och i Bibelns kärleksfulla instruktioner för ett gott mänskligt liv. Det märks också att Per-Eive skriver mot klangbotten av livets skörhet både så som han har upplevt det själv, men framförallt som han har upplevt det i sina pastorala möten med människor. Därför är den här boken ”användar­vänlig” i ordets bästa bemärkelse!

    Torbjörn Freij, pastor och författare
    Format: Mjukband, 167 sidor

    Utgiven: 2016

    Utgiven av: Logos Media/Sjöbergs Förlag

    ISBN: 978-91-978776-3-3

    • Köp 3 för 90,00 kr/st
    • Köp 10 för 85,00 kr/st
  7. Bli ett bättre du : praktisk vägledning till ett bättre liv
    Bli ett bättre du : praktisk vägledning till ett bättre liv
    Beskrivning
    Oavsett var du befinner dig i livet kan du bli bättre!

    "Gud förbereder dig för större saker. Han kommer att ta dig längre än du trodde var möjligt, så bli inte förvånad när han ber dig tänka bättre om dig själv och agera i enlighet med det." Joel Osteen

    Blir det inte bättre än så här? Eller skulle du kunna få ut mer av vad livet har att erbjuda?

    Gud skapade dig inte till att vara genomsnittlig. Du är skapad till att excellera! Du har allt du behöver för att fullborda din gudagivna bestämmelse och det finns ingen gräns för vad du kan åstadkomma om du upptäcker hur du kan bli ett bättre du!
    • Köp 3 för 112,50 kr/st
    • Köp 10 för 106,25 kr/st
    • Köp 25 för 100,00 kr/st
  8. Bön där striden utkämpas
    Bön där striden utkämpas
    Beskrivning
    Broder Andrew, som för många är mest känd som ”Guds smugglare” har skrivit en mycket inspirerande och användbar bok om bönens betydelse. Han varvar citat om bön från välkända Gudsmän med inspirerande berättelser från Guds ord och missionsfältet och undervisning från Guds ord. Praktiska frågor efter varje kapitel får läsaren att tänka till hur man kan tillägna sig undervisningen och praktisera den i sitt eget böneliv. Bön – där striden utkämpas är en riktig pärla. Boken må vara liten till formatet, men dess betydelse kan bli stor.
    35,00 kr
  9. Bön och medveten närvaro
    Bön och medveten närvaro
    Beskrivning
    Medveten närvaro har blivit stort! Men vad kan den här metoden tillföra kristendomen? Hur kan den hjälpa oss att hantera vår stress och bli mer öppna för ”liv i överflöd”?

    Nyckeln till medveten närvaro är att vi blir medvetna om vår egen upplevelse i nuet, på ett icke-dömande sätt. Tim Stead visar hur vi kan låta distraktioner – allt det som så ofta sätter krokben för oss när vi vill be – komma och gå, utan att vi förlorar oss i tankar eller blir överväldigade av känslor. Den icke-dömande hållningen går hand i hand med vår kristna föreställning om nåden och vetskapen om att vi bara kan möta Gud i nuet. Tim Stead menar att: ”Om jag känner mig helt och hållet älskad utan att bli dömd kommer jag gradvis att våga visa alla aspekter av mig själv inför Gud och inför mig själv – och på det viset möter vi helandet.

    "Du kan läsa den här boken på en dag – men ta den till dig, så varar den livet ut." ur förordet av professor Mark Williams.

    • Köp 3 för 180,00 kr/st
    • Köp 10 för 170,00 kr/st
  10. Bön som förändrar
    Bön som förändrar
    Beskrivning
    Nästan alla människor ber utan att för den skull förstå bönens innersta väsen och syfte. Oftast inriktar sig bönen på att få de personliga behoven tillfredsställda men i första hand ska den vara ett uttryck för verklig gudsgemenskap. Det är just detta som författaren vill hjälpa läsaren att förstå. Han gör det genom att systematiskt gå igenom och studera vad både Gamla och Nya testamentet säger om bön och vad vi kan göra för att bönen ska börja flöda utifrån vår relation med Gud. När det sker är bön inte längre något tungt eller jobbigt. Som kristna kan vi alla be böner som förvandlar. nr 1 i serien
    • Köp 3 för 135,00 kr/st
    • Köp 10 för 127,50 kr/st
    • Köp 25 för 120,00 kr/st
  11. Bönen hoppets språk
    Bönen hoppets språk
    Beskrivning
    Inför bönens år 2010.BÖNEN HOPPETS SPRÅKEn liten böneskola"Ur förundran föds bön och äkta varsamhet. Om vi vill öva oss i bön får vi börja med att öva upp vår barnsliga förmåga att förundras." Denna böneskola ar därför inte i första hand en lärobok om olika bönemetoder, utan ett försök att förmedla upplevelsen av förundran inför livet, människorna och Gud. Den bön som då föds ställs mot en mörk bakgrund de starka hoten mot livet i dag. Vi måste därför finna ett hoppets språk. Ett sådant språk är bönen. Lars åke Lundberg, präst, författare och trubadur, hämtar inspiration till detta hoppets språk från skilda håll: Teresa av Avila, Thomas Merton, den östliga traditionen, moderna svenska författare som Birger Norman och Sara Lidman.
    • Köp 3 för 139,50 kr/st
    • Köp 10 för 131,75 kr/st
    • Köp 25 för 124,00 kr/st
  12. Bönens makt
    Bönens makt
    Beskrivning
    Låt bönens makt verka i ditt liv och i din församling med hjälp av denna entusiastiska bok om bön. Ronald Dunn som under sitt liv var ledare för en landsomfattande bönerörelse utforskar den troendes böneliv från insidan och visar hur vem som helst – pastor eller lekman, ung eller äldre i tron, fylld av tro eller tvekande – kan be med större förtröstan och kraft. Dunns sunda perspektiv på hur Gud svarar på bön är värt att ta till sig. Bönens makt är en rik handbok om bön att återvända till gång på gång. Detta är praktisk kristendom som den är tänkt att vara
    • Köp 3 för 139,50 kr/st
    • Köp 10 för 131,75 kr/st
    • Köp 25 för 124,00 kr/st
View as Tabell Lista

Artiklar 49-60 av 558

per sida
Fallande ordning

 

 

Öppettider:

 

Vardagar 9.30-17.30
Lördagar 10-14

 

 

 

 

 

 

För avvikande öppettider se:
Öppettider

Öppettider i Piteå