View as Tabell Lista

Artiklar 49-60 av 5529

per sida
Fallande ordning
  1. 365 fascinerande fakta
    365 fascinerande fakta
    Beskrivning
    Den här boken kommer att dra dig närmare Guds hjärta för att återförena Församlingen och Israel, likaväl som den hjälper oss att bättre förstå Guds ord och Hans profetiska plan för världen
    100,00 kr
  2. 365 minuter med Gud
    365 minuter med Gud
    Beskrivning
    EN MINUT OM DAGEN KAN FÖRÄNDRA DITT LIV!Vi är alla upptagna och lever under tidspress. Men någonstans i vårt dagliga schema måste det finnas åtminstone sextio lediga sekunder.Denna andaktsbok erbjuder en kort men kärnfull text för årets alla dagar. För varje dag finns det en noggrant utvald text från Guds Ord som passar ihop med den dagliga texten. 365 minuter med Gud lovar ett helt år fyllt av andlig förnyelse.Investera en minut och förändra ditt liv!
    • Köp 3 för 135,00 kr/st
    • Köp 10 för 127,50 kr/st
  3. 40 dagar uppdrag : en andlig resehandbok för samtal, bön och gudstjänst
    40 dagar uppdrag : en andlig resehandbok för samtal, bön och gudstjänst
    Beskrivning
    Vad är uppdraget som den kristna tron rymmer? Är det första och största min personliga frälsning, eller är det en förenkling av det kristna uppdraget? Och hur ska Jesus Kristus egen kyrka förhålla sig till en postmodern omvärld i ständig förändring?
    • Köp 3 för 40,50 kr/st
    • Köp 10 för 38,24 kr/st
    • Köp 25 för 36,00 kr/st
  4. 40 frågor om tro
    40 frågor om tro
    Beskrivning
    En natt. Ett samtal i en kyrka. En man och en präst. - Så vad är Gud då? - Jo, men det är ju lite som jag redan sagt. Gud är för mig "min djupaste röst", den outtömliga kärleksfulla energin som sitter i hjärtat. I hjärnan sitter logiken - sådant vi kan tänka ut. I hjärtat sitter det andra. Det djupare. Gud som jag ser det. Det gäller bara att öppna upp sig för det. Hur man kan tro på Gud i vårt moderna samhälle? Vad innebär det att vara kristen? Vem var Jesus och fanns han? Tankar kring livet, kärleken, tvivlet, döden och syndernas förlåtelse. Tro och fakta blandas i denna bok som även tar upp ämnen som Bibeln och dess mirakel, prästyrket, evangelietexterna och apostlarna.

    Detta är en roman, men den kan lika gärna användas som en tankebok att prata kring. Eller som en bok att ha på nattduksbordet. Slå upp en sida, läs och fundera. Har du själv en tro eller tankar om livet? Detta är Manne Erikssons tredje roman. En fristående uppföljare till Spritkungen och Mamma, Pappa, Barn

    260,00 kr
  5. 40 steg av tro
    40 steg av tro
    Beskrivning
    En andaktsbok över 40 dagar där Anders delar sina erfarenheter av hur bönen och Bibeln kan bli verktyg för ett spännande liv.

    Det stora sker oftast i det lilla, långt från strålkastarna och där ingen ser. Mose fick sin kallelse vid en brinnande buske, Jesaja såg Guds tron, Johannes fick sin uppenbarelse på Patmos. Erfarenheten av ett växande trons liv med Gud skedde i ensamhet, men skulle påverka miljoner människor i det offentliga.

    Tillsammans kommer vi ta 40 steg närmare Jesus, samtidigt som vi utforskar vad Bibeln, bön och det fördolda livet handlar om. I varje avsnitt finns det några frågor som man kan reflektera över för att växa i sin tro. Låt boken få bli ett verktyg för dig personligen, tillsammans med din familj, vänner eller din smågrupp för att utforska allt Gud har förberett.

    Anders Olsson har arbetat som evangelist och pastor i mer än 30 år, och har bland annat fått leda en kyrka i Göteborg, Connect Church, till att varje helg samla närmare 1 000 människor. Han är ny pastor och föreståndare i Pingstkyrkan Värnamo. Detta är hans andra bok.

    • Köp 3 för 171,00 kr/st
    • Köp 10 för 161,50 kr/st
  6. 438 dagar : vår berättelse om storpolitik, vänskap och tiden som diktaturens fångar
    438 dagar : vår berättelse om storpolitik, vänskap och tiden som diktaturens fångar
    Beskrivning
    Den här boken skulle inte ha funnits om inte allt gått snett. Natten till den 28 juni 2011 satte vi allt på spel när vi i skydd av mörkret korsade gränsen mellan Somalia och Etiopien. Vi ville undersöka hur den hänsynslösa jakten på olja drabbade befolkningen i den stängda och konfliktfyllda Ogadenregionen. Vi ville nå bortom flyktingberättelserna och larmrapporterna, och med våra egna ögon ta reda på sanningen. Fem dygn senare låg vi skjutna och blodiga i öknen. Men när det ursprungliga reportaget dog, tog en annan historia sin början. En berättelse om rättslöshet, propaganda och storpolitik. Efter en Kafkaartad rättegång dömdes vi till elva års fängelse för terroristbrott. Och vi var långt ifrån ensamma. I fängelset satt journalister och politiker som dömts på löpande band för att det inte gått i diktaturens ledband. Vår skildring av olja förvandlades till en historia om bläck. Vardagen blev en kamp för överlevnad i det ökända Kalityfängelset. På ett cementgolv bakom korrugerad plåt - i en värld av dödliga sjukdomar, misshandel och förtryck - skapade vi en vardag med hjälp av stenhårda rutiner. Fråntagna våra skosnören och vår yttrandefrihet försökte vi bevara det mest värdefulla man har: friheten att själv bestämma vem man är. Här är vår berättelse om 438 dagars helvete.« Johan Persson & Martin Schibbye
    295,00 kr
  7. 5 minuters paus
    5 minuters paus
    Beskrivning
    I 5 minuters paus får vi flytta fokus från vår egen ansträngning och se på Honom som bär allt. Kanske är hemligheten att varje dag besinna att Gud är ständigt närvarande i nuet . även då vi inte är det. Här finns bibelord, texter och böner för årets alla dagar som gör det möjlig för vem som helst att finna stillheten, sortera bland intrycken och i egen andakt lyssna inåt och uppåt.
    • Köp 3 för 202,50 kr/st
    • Köp 10 för 191,25 kr/st
    • Köp 25 för 180,00 kr/st
  8. 62 kvinnor i Bibeln
    62 kvinnor i Bibeln
    Beskrivning
    En fristående fortsättning av den uppskattade boken 49 kvinnor i bibeln som fått förmedla mycket glädje. Den används flitigt i studiegrupper, i konfirmandarbete, till dramatiseringar, bland kvinnliga interner, i Alphakurser m.m. Nu har en ny bok, en efterföljare kommit ut med ännu fler kvinnor från bibeln! Det unika med böckerna är att Eva Söderström inte bara ”målar en berättelse” hon målar också en bild av varje kvinna.

    Som läsare behöver vi få flera individuella tolkningsverktyg för att lära känna och fortsätta att fascineras av de bibliska kvinnorna. Deras liv och historia förtjänar att berättas. ”Någon” måste föra dessa kvinnors talan.

    Eva Söderström, konstnär, författare och teolog, gör det på ett utmärkt sätt, med ett levande och enkelt språk och färgstarka porträtt där vi som läsare kan möta oss själva och bli berörda av Gud

    • Köp 3 för 216,00 kr/st
    • Köp 10 för 204,00 kr/st
    • Köp 25 för 192,00 kr/st
  9. 70 år med Jesus
    70 år med Jesus
    Beskrivning
    Eva Spångbergs egen berättelse om sitt liv med Jesus
    30,00 kr
  10. 70 skäl till självmedkänsla : om att vara varm, vänlig och vilja sig själv väl
    70 skäl till självmedkänsla : om att vara varm, vänlig och vilja sig själv väl
    Beskrivning
    Ingen enskild faktor verkar höra så tydligt ihop med psykisk hälsa som självacceptans. Att vara icke-dömande mot sig själv, ha fördragsamhet med sina fel och brister och gilla sig själv i motgång det minskar symtomen på depression och ångest.

    Numera kan vi träna på att bli mer accepterande inåt genom självmedkänsla, ett nytt begrepp som handlar om att vara vänliga mot oss själva istället för hårda och kritiska när vi gör misstag. Övningarna i självmedkänsla hjälper hjärnan att gå in i ett trygghetsläge som sätter igång kroppens system för samhörighet och tillit. Det sänker stressnivåerna som orsakas av självkritik. När vi hackar på oss själva aktiverar vi nämligen kamp-flyktsystemet som är till för att vi ska reagera på fara utifrån.

    Vill du må bra? Tyck om dig. Och öva på det. Eller börja i alla fall med att stå ut med dina tillkortakommanden. Du behöver inte sträva efter att en gång för alla vara på topp, osårbar och evigt glad, utan bara vara tillfreds med det faktum att livet inte utrustar någon av oss med perfekt kropp eller kontrollerbara känslor eller oslagbara tankar. Det räcker med ett slags lågenergi-gillande. Strunta i att försöka älska dig själv, ha istället jag är väl bra som jag är-förhållande till dig själv. För mig var det en befrielse att få närma mig självacceptans med ord som medkänsla, tolerans, förståelse. Och värme!

    Agneta Lagercrantz följer här upp sin succébok Självmedkänsla med texter och reflektioner på temat 70 skäl till självmedkänsla.

    270,00 kr
  11. 80 romaner för dig som har bråttom
    80 romaner för dig som har bråttom
    Beskrivning
    Vem skulle inte vilja ha läst alla böcker, eller i alla fall samtliga klassiker som givits ut? Henrik Lange hjälper oss med detta. En bild säger ju som vi alla vet mer än tusen ord. I den här lilla fina ut gåvan, 80 romaner för dig som har bråttom
    65,00 kr
View as Tabell Lista

Artiklar 49-60 av 5529

per sida
Fallande ordning

 

 

Måndag - Fredag 9.30-17.30
Lördag 10-14

 

 

 

 

 

 

För avvikande öppettider se:
Öppettider

Öppettider i Piteå