View as Tabell Lista

Artiklar 1-12 av 1852

Page
per sida
Fallande ordning
  1. Slimline Bibeln röd konstskinn utan apokryferna
    Slimline Bibeln röd konstskinn utan apokryferna
    Beskrivning
    Slimlinebibeln innehåller Gamla och Nya testamentet i Svenska Bibelkommissionens översättning med parallellhänvisningar och är otroliga 20 mm tunn. Bibeln har hårda pärmar och en 32-sidig bilaga i färg om Bibeln och dess böcker, historiska fakta och översiktskartor.
    Kampanjpris 100,00 kr Ord. pris 150,00 kr
    • Köp 3 för 135,00 kr/st
    • Köp 10 för 127,50 kr/st
    • Köp 25 för 120,00 kr/st
  2. Bibelhandboken
    Bibelhandboken
    Beskrivning
    Denna bibelhandbok har ett enda syfte: att hjälpa dig förstå Bibeln bättre. Tänk dig att du sitter i ett flygplan högt över marken. När du blickar ut genom fönstret ser du hela landet. Du sitter högt ovanför alla detaljer och kan se helheten – allt på samma gång. Det är vad den här boken gör för dig. Den berättar på ett lättbegripligt språk om Bibelns stora tankar och dess huvudpersoner.
    Den förklarar huvudtankarna i varje bibelbok och hjälper dig att se hur allt hänger ihop. En ovärderlig handbok i skolan, kyrkan, konfirmandgruppen och i hemmet. - Det perfekta hjälpmedlet för att upptäcka och utforska Bibelns alla böcker - Fullspäckad med fakta om alla böcker i Bibeln - Frågor och svar som förklarar många av Bibelns mysterier - Få reda på vilka som skrev Bibeln och varför - Rikt illustrerad med kartor, tidslinjer, fotografier och helsidesillustrationer - Omfattande bakgrundsinformation om personer och platser på Bibelns tid - Frågor för självstudier Om författaren: Dr Tim Dowley har en kandidatexamen i historia och en doktorsexamen i kyrkohistoria. Han har undervisat i religionskunskap och skrivit och redigerat flertalet bibliska referensböcker för både barn och vuxna. Han har även skrivit flera populära biografier och barnböcker.
    • Köp 3 för 135,00 kr/st
    • Köp 10 för 127,50 kr/st
  3. Du kommer ta dig igenom : hopp och tröst när livet händer
    Du kommer ta dig igenom : hopp och tröst när livet händer
    Beskrivning
    Hopp och tröst när livet händer

    Ibland kan livets utmaningar bara bli för mycket. Hur ska man kunna orka fortsätta när botten är nådd och kraften tagit slut?
    För dig kan det vara ekonomiska svårigheter, ett dåligt besked från läkaren, en olycka, eller att du fått skilsmässopappren serverade framför dig av din äkta hälft. Vad det än är, så förstår du att livet kommer att förändras dramatiskt. Och det ser inte ut att kunna bli till det bättre.

    I boken Du kommer ta dig igenom guidar Max Lucado läsaren genom bibelns berättelse om Josef. Berövad sin identitet, kastad i en brunn och såld som slav; Josefs liv bestod av nederlag och utmaningar. Samtidigt som tiden gick verkade Gud genom hans omständigheter för att de så småningom skulle leda till både upprättelse och försoning. Så, även om du har svårt att se det nu, kommer du också att ta dig igenom.

    • Köp 3 för 139,50 kr/st
    • Köp 10 för 131,75 kr/st
  4. Tid för Gud. Judiska och kristna perspektiv på de judiska högtiderna
    Tid för Gud. Judiska och kristna perspektiv på de judiska högtiderna
    Beskrivning
    Tid för Gud vill visa att vi genom att studera firandet av de judiska högtiderna kan lära oss mer om både judendom och kristendom. Boken beskriver de judiska högtidernas historiska bakgrund och praktiska utformning idag. Hur firas högtiderna? Varför firas de på detta sätt? Boken kastar på samma gång nytt ljus över kristendomen. Vad skiljer och vad förenar? Varför har den kristna traditionen behållit vissa högtider och förbigått andra?
    75,00 kr
    • Köp 3 för 121,50 kr/st
    • Köp 10 för 114,75 kr/st
    • Köp 25 för 108,00 kr/st
  5. Innan du säger amen : kraften i en enkel bön
    Innan du säger amen : kraften i en enkel bön
    Beskrivning
    Alla ber vi. Ibland. Speciellt när livets olika omständigheter knackar på dörren. Men i själva verket vet vi att som kristna bör vi be annorlunda. Mer ofta. Bättre. Med mer eld, tro och innerlighet.

    Den goda nyheten är att vi inte är de första som längtar efter att få uppleva en förändring. Även Jesu lärjungar behövde vägledning på bönens område.

    Max Lucado tar med läsaren på en resa i bönens värld. Genom att komprimera Jesu undervisning om bön till en enda enkel, kort och revolutionerande bön att minnas inspirerar Max Lucado till ett fungerande böneliv. Det kanske inte behöver vara så svårt att be?

    Med studiefrågor för enskilt bruk eller för gruppsamtal.

    Mer än 120 miljoner läsare har funnit inspiration och uppmuntran genom Max Lucados böcker. Han bor med sin fru Denalyn och deras busfrö till hund, Andy, i San Antonio, Texas där han arbetar i Oak Hills Church

    • Köp 3 för 76,50 kr/st
    • Köp 10 för 72,25 kr/st
  6. Frånvarande närvaro : om en andlig kris mitt i livet
    Frånvarande närvaro : om en andlig kris mitt i livet
    Beskrivning
    Vissa dagar är jag inte säker på om min tro är perforerad av tvivel eller om mitt tvivel (barmhärtigt nog) är perforerat av tro. Och ändå fortsätter jag att leva i världen på det sätt som en religiös person lever i världen; jag fortsätter leva i en värld som jag vet är hänförande, och som inte är lämnad åt sig själv. Jag tvivlar, jag är osäker, jag är rastlös, benägen till att irra. Och likafullt finns där ett heligt sken som avbryter mitt stirrande.
    Ur boken

    I den här boken beskriver Lauren F Winner hur hennes erfarenheter av sin mammas död och sin egen skilsmässa oväntat kastar henne rakt in i en livskris av tvivel och andlig förtvivlan.

    Träffsäkert, relaterbart och intensivt ärligt beskriver Winner sin (eller om) Gud finns någonstans.

    Det här är en stark och brutalt ärlig berättelse om när Gud och tro upplevs frånvarande mitt i livet

    • Köp 3 för 85,50 kr/st
    • Köp 10 för 80,75 kr/st
  7. Hjälp tack wow : de tre bönerna du behöver
    Hjälp tack wow : de tre bönerna du behöver
    Beskrivning
    Hjälp, Tack, Wow är den uppmärksammade och uppskattade författaren Anne Lamotts första bok på svenska. Den har legat som bästsäljare på New York Times boklista, precis som flera av hennes andra böcker.

    I den här boken sammanfattar Lamott allting som hon har lärt sig om bön till de tre mest nödvändiga bönerna: Hjälp, Tack och Wow. Dessa böner - att be om hjälp från en högre makt, att uppskatta det goda som vi har fått och att känna förundran över världen runt omkring - kan hjälpa oss genom vardagen och visa en väg fram genom livet. Speciellt under tuffa tider.

    Anne Lamott har gjort sig känd och uppskattad för sitt ärliga, insiktsfulla och humoristiska sätt att skriva om sitt eget liv och sin tro under svåra dagar. Hjälp, Tack, Wow är en andlig vardagsbok som förhoppningsvis många nya läsare kommer att uppskatta.

    Anne Lamott är amerikansk författare med flera New York Times-bästsäljare. Hjälp, Tack, Wow är hennes första bok på svenska, men Libris planerar även att ge ut Stitches och Hallelujah Anyway de kommande åren. Lamott är också författare till flera romaner som Imperfect Birds och Rosie.

    Sagt om boken: Ett uppfriskande enkelt grepp på den andliga praktiken bön i ett mycket greppbart format. Lamott lyckas skickligt framföra idén att när vi försöker kontrollera våra omständigheter så har vi förlorat förmågan att se det goda och mirakulösa i vår vardag det finns mer att upptäcka här än man först kan ana. Kirkus Reviews

    Charmerande vanvördigt. MORE Magazine

    Fylld av Lamotts unika typ av humor, klokhet och grundläggande andliga insikt Hon har en förmåga att sätta ord på vad det innebär att acceptera och omfatta den skönhet, mysterium och smärta som livet rymmer. San Antonio Express-News

    • Köp 3 för 85,50 kr/st
    • Köp 10 för 80,75 kr/st
  8. En levande relation : bibeltankar om bön
    En levande relation : bibeltankar om bön
    Beskrivning
    Bönen – ett av de mest centrala temana i den kristna tron, ett av fundamenten för kyrkans och den egna trons överlevnad, är Johan Tyrbergs tema för denna bok: ”Jag vill reflektera över vad det kan innebära att tänka på bön som kommunikation. I det sammanhanget vill jag fundera över böner som beskrivs i Bibeln, över olika bönetraditioner i vår kyrka, och även dela lite av min egen erfarenhet av bön. Jag hoppas att du vill följa med på upptäcktsfärd i bönens universum, med Bibelns händelser, en resa i tid och rum.” Johan Tyrberg är sedan hösten 2014 biskop i Lunds stift. Detta är hans andra bok på ARCUS förlag. Den första, ”Kallad till kärlek” som var hans herdabrev, kom hösten 2015.
    65,00 kr
    • Köp 3 för 121,50 kr/st
    • Köp 10 för 114,75 kr/st
  9. Kristungen : konsten att göra en tro till sin egen
    Kristungen : konsten att göra en tro till sin egen
    Beskrivning
    Hur är det egentligen att växa upp i en kristen familj och att vara en del av en frikyrka? Journalisten Malin Aronsson ger i sin debutbok Kristungen en unik inblick i svensk frikyrklig kultur och skriver varmt och humoristiskt om sin egen uppväxt. Har du själv vuxit upp inom frikyrkan kommer du att känna igen dig, och annars kommer du att få en djupare förståelse för den kristna kulturen
    • Köp 3 för 76,50 kr/st
    • Köp 10 för 72,25 kr/st
  10. Bibeln för sökare - Ny levande Bibeln
    Bibeln för sökare - Ny levande Bibeln
    Beskrivning
    Denna bibel är framtagen för att nå dem som söker efter svar på livets­ stora frågor och längtar efter­ något mer. Förutom Nya Testamentet finns starka vittnesbörd som berör. Det är människor­ i vår tid som delar med sig av sina personliga upplevelser. Det handlar om hur Gud mött dem i deras vardag och berört dem på ett påtagligt sätt med sin kärlek, frid och kraft. Sprid Bibeln för sökare till människor i din omgivning. Kontakta oss för mängdrabatter Format: 64 sidor i färg med vittnesbörd/intervjuer, NT 590 sid. Utgiven: 2011
    • Köp 3 för 67,50 kr/st
    • Köp 10 för 63,75 kr/st
  11. Manna, sexton affirmationer
    Manna, sexton affirmationer
    Beskrivning
    Sexton positiva affirmationer i kombination med stämningsfulla bilder. Exempel: Jag är älskad, Jag har allt jag behöver, Jag släpper min oro, Jag ser tydligt vilken väg jag ska gå. Varje affirmation har direkt koppling till ett antal bibelord hämtade ur Levande Bibeln. Format A6, ringbunden med praktiskt bordsstöd.
    50,00 kr
  12. Låt livet bära dig
    Låt livet bära dig
    Beskrivning
    Gud, min Fader. Du känner mig bättre än jag känner mig själv. Du vet allt om mitt liv, du känner mina glädjeämnen och sorger, mina misslyckanden och mina segrar. Du lämnar mig inte vind för våg, utan du leder och stöder. I din famn vågar jag hoppas att livet bär, att du bär mitt liv."
    150,00 kr
View as Tabell Lista

Artiklar 1-12 av 1852

Page
per sida
Fallande ordning

 

Nya öppettider från den 3/2

 

Måndag - Fredag 10-17
Lördag 10-14

 

 

 

 

 

 

 

För avvikande öppettider se:
Öppettider

Öppettider i Piteå