View as Tabell Lista

Artiklar 1-12 av 322

Page
per sida
Fallande ordning
  1. Bibel 2000 Stora studiebibeln mjuk pärm
    Bibel 2000 Stora studiebibeln mjuk pärm
    Beskrivning
    Bibel 2000:s översättning
    Närmare 20 000 noter
    Bibelatlas i fyrfärg
    Ytterligare ett 40-tal specialframtagna kartor i svartvitt
    Tabeller, diagram och tidslinjer
    Personporträtt
    695,00 kr
  2. Slimline Bibeln röd konstskinn utan apokryferna
    Slimline Bibeln röd konstskinn utan apokryferna
    Beskrivning
    Slimlinebibeln innehåller Gamla och Nya testamentet i Svenska Bibelkommissionens översättning med parallellhänvisningar och är otroliga 20 mm tunn. Bibeln har hårda pärmar och en 32-sidig bilaga i färg om Bibeln och dess böcker, historiska fakta och översiktskartor.
    100,00 kr
  3. Manna, sexton affirmationer
    Manna, sexton affirmationer
    Beskrivning
    Sexton positiva affirmationer i kombination med stämningsfulla bilder. Exempel: Jag är älskad, Jag har allt jag behöver, Jag släpper min oro, Jag ser tydligt vilken väg jag ska gå. Varje affirmation har direkt koppling till ett antal bibelord hämtade ur Levande Bibeln. Format A6, ringbunden med praktiskt bordsstöd.
    50,00 kr
  4. Låt livet bära dig
    Låt livet bära dig
    Beskrivning
    Gud, min Fader. Du känner mig bättre än jag känner mig själv. Du vet allt om mitt liv, du känner mina glädjeämnen och sorger, mina misslyckanden och mina segrar. Du lämnar mig inte vind för våg, utan du leder och stöder. I din famn vågar jag hoppas att livet bär, att du bär mitt liv."
    150,00 kr
  5. Frälsaren
    Frälsaren
    Beskrivning
    Max Lucado leder dig genom dödens drama fram till Jesu uppståndelse.
    50,00 kr
  6. Boken om Maj
    Boken om Maj
    Beskrivning
    En bok om Maj Nilsson, Indienmissionär och maka till pastor Sten Nilsson. Maj är en sann människovän och ingen kan undgå att märka hennes genuina intresse för de människor hon möter. Följ Maj genom barndomen i Vänersborg, bröllopet i Finland och de spännande åren i Indien.

    En familjebok, rikt illustrerad av Anders Palmgren

    50,00 kr
  7. Njut av livet där du är.....
    Njut av livet där du är.....
    Beskrivning
    Njuter du varje dag av ditt liv? Eller intalar du dig själv och andra att du kommer att finna lyckan när du väl nått ett visst mål eller en viss position i livet? Jesus kom för att vi skulle ha liv i överflöd. Om du inte har njutit till fullo av livet hittills, är det dags att börja!
    100,00 kr
  8. Affärer på Jesu vis
    Affärer på Jesu vis
    Beskrivning
    Ett häfte med tolv principer för företagare och ledare inspirerade utifrån Jesus ledarskap i Bibeln – principer som är över två tusen år gamla men ändå toppmoderna och aktuella i varje hållbar och seriös affärsverksamhet. Till varje princip hör en bön och ett antal frågor att besvara och applicera på ditt ledarskap. ”Jesus är den mest omskrivne och aktade mentorn i hela världshistorien. Han är vårt ledarföredöme. Så låt oss utforska Jesu ledarskaps- och affärsfilosofi. Låt oss studera den och använda den i våra egna liv. När vi brukar Mästarens hemligheter är vi på god väg att nå våra mål.” Tommy Dahlman, ur förordet Om författaren: Tommy Dahlman föreläser inspirerande och underhållande om bland annat livsinställning, att hantera sorg, ledarskap, medarbetarskap och samarbete. Han har hållit mer än 2000 offentliga föreläsningar i kulturhus, teatrar, kyrkor, bygdegårdar och företag. Han har skrivit 11 böcker med en totalupplaga på över 100 000 ex
    15,00 kr
  9. Att höra Gud
    Att höra Gud
    Beskrivning
    Gud talade till mig.” ”Anden talade till mitt hjärta.” ”Gud uppenbarade det för mig.” Att vara nära Gud innebär att man kommunicerar med honom – att man i bön berättar för honom vad man går och bär på i sitt hjärta och hör och förstår vad han säger. Det är den andra delen av vårt samtal med Gud som är så viktig men som också kan vara så svår. Hur kan vi höra hans röst? Hur kan vi vara säkra på att det vi tror oss höra inte är vårt eget undermedvetna? Vilken betydelse har Bibeln? Tänk om det Gud säger till oss inte är klart och tydligt? Nyckeln, säger den bästsäljande författaren Dallas Willard, är att inte fokusera så mycket på enskilda handlingar och beslut som att bygga en personlig relation med vår Skapare. I denna bok ger författaren oss en god andlig insikt i hur vi tydligt och klart kan höra Guds röst och utveckla ett nära samarbete med honom i vårt arbete för hans rike. Dallas Willard är född 1935 i Buffalo (Missouri), USA. Han är professor i filosofi vid University of Southern California i Los Angeles, där han har undervisat sedan 1965. Dr Willards verk inriktar sig på två olika områden: filosofi och kristendom. De filosofiska verken handlar huvudsakligen om epistemologi, logik, medvetandefilosofi och Edmund Husserls filosofi
    125,00 kr
  10. Talang är bara början
    Talang är bara början
    Beskrivning
    Bestsellerförfattaren John C. Maxwell har ett budskap till dig - och till alla i affärslivet och samhällslivet i övrigt - som tror att framgång och välgång står och faller med talang: TALANG ÄR BARA BÖRJAN. Verkligheten ger honom rätt. Läs tidningarna, se på TV-nyheterna eller gå ut på stan och se dig omkring: överallt finns begåvade människor som når hur långt som helst - och andra, lika mycket eller ännu mer begåvade, som kör fast totalt och misslyckas med både karriären och privatlivet. Varför är det så? Maxwell - som undervisar om ledarskp på högsta nivå och världen över säger att det inte räcker med medfödd talang. Vi måste också välja att utvecklas som männikor på en rad olika punkter, som... • Självförtroende • Fokusering • Förberedelse • Övning • Uthållighet • Karaktär Det är dessa plus-val - det som du satsar på utöver din begåvning - som avgör om det ska bli något av din talang. De som lyckas har aldrig "bara talang", säger Maxwell: de är talang-plus-personer.
    150,00 kr
  11. En månad kvar att leva
    En månad kvar att leva
    Beskrivning
    Sluta leva som om det kvittar! Tänk om du bara hade en månad att leva! Hur skulle du göra varje dag riktigt betydelsefull? Vad skulle du börja eller sluta göra? Hur skulle du relatera till andra?

    En månad kvar att leva hjälper dig fokusera på att vara den Gud skapade dig till att vara passionerad, full av liv och utan samvetskval. Lider du av någon gång i framtiden-syndromet? Går du alltid och väntar på den där dagen då ditt schema har lugnat ner sig, då din ekonomi har ordnat upp sig, eller då barnen har vuxit upp och du kan börja leva det liv som du alltid drömt om?

    Stanna upp och fundera på hur ditt perspektiv skulle förändras om du fick reda på att du bara hade trettio dagar kvar att leva! Efter den första chocken skulle du förmodligen besluta dig för att få ut så mycket som möjligt av dina återstående dagar. Du skulle säga vad du verkligen menar. Du skulle älska utan förbehåll. Du skulle fokusera på det som betyder mest för dig. Med andra ord du skulle sluta med att slösa bort dyrbar tid, och under den tid du hade kvar skulle du hänge dig åt att bli den person som Gud ämnat dig till att vara.

    75,00 kr
  12. Kathryn Kuhlman
    Kathryn Kuhlman
    Beskrivning
    Det är det gudomliga, övernaturliga elementet i hennes förkunnelse och hennes metod, som griper hjärtana... Hon har en andlig utrustning som hör till de märkligaste vi har sett i pingstväckelsen.” – Lewi Pethrus Kathryn Kuhlman var en vanlig människa, med en ovanlig tro på Gud. När hon mitt i livet nådde en återvändsgränd överlät hon sig helt åt Gud. Efter det tillfället fick hon uppleva hur Gud verkade genom­ henne­ på ett mäktigt sätt. Miljontals människor berördes av Kathryn Kuhlmans tjänst och skaror upplevde frälsning och helande i hennes möten eller­ framför TV-programmet ”Jag tror på under”. Hon var en omstridd och omdebatterad kvinna – som var både älskad och hatad. I denna biografi skildras hennes­ liv och tjänst och läsaren­ får en större förståelse om vem denna mytomspunna kvinna verkligen var.
    • Köp 3 för 45,00 kr/st
    • Köp 10 för 42,50 kr/st
View as Tabell Lista

Artiklar 1-12 av 322

Page
per sida
Fallande ordning

 

 

Ordinarie öppettider:

Måndag – fredag: 09.30–17.30
Lördag: 10.00–14.00

 

OBS! Lördag 14 oktober är butiken stängd.

 

För avvikande öppettider se:
Öppettider

Öppettider i Piteå