View as Tabell Lista

Artiklar 1-12 av 268

Page
per sida
Fallande ordning
  1. 10 procent till kungen
    10 procent till kungen
    Beskrivning
    I denna bok skriver Thomas Jonsson om tiondet. Han visar på tiondet som en möjlighet att låta Gud bli involverad i vår ekonomi. Det gör vi genom att avskilja en del av allt vi fått och ge till Herren. Tiondet visar på ett konkret sätt att vi litar på och är beroende av honom. Vad är tiondets bibliska bakgrund? Är tiondet till för att Gud behöver pengar eller för att Gud vill välsigna oss? Thomas Jonsson ger bibliska svar på dessa och många andra vanliga frågor. Han visar dessutom på att tiondet är en förbundshandling och förklarar vad det innebär. När vi ger vårt tioende till Kungen kommer han att beskydda, bevara och välsigna oss. Eller som Malaki skrev angående tiondet: "Pröva mig nu i detta, säger HERREN Sebaot, om jag inte kommer att öppna för er himlens fönster och låta välsignelse strömma ut över er i rikt mått." (3:10)
    75,00 kr
  2. 180 /33 omskakande minuter - DVD
    180 /33 omskakande minuter - DVD
    Beskrivning
    Kontroversiell och prisbelönt – nu på svenska! Denna nya omskakande dokumentär lämnar ingen oberörd. Evangelisten och apologeten Ray Comfort som skrivit boken ”Gud tror inte på ateister” ligger bakom denna DVD som berört miljontals människor. Comfort ger sig ut på stan och samtalar med ungdomar. Samtalen handlar om nazismen och människovärde. Men när de kommer in på abort och människovärde är allt inte längre så självklart. Eller är det det? Vad fick dessa ungdomar att ändra inställning och vända 180 grader på bara några ögonblick? Denna film om människovärde och tro på Jesus borde alla se! 33 minuter lång. Svensk text.
    50,00 kr
  3. 365 minuter med Gud
    365 minuter med Gud
    Beskrivning
    EN MINUT OM DAGEN KAN FÖRÄNDRA DITT LIV!Vi är alla upptagna och lever under tidspress. Men någonstans i vårt dagliga schema måste det finnas åtminstone sextio lediga sekunder.Denna andaktsbok erbjuder en kort men kärnfull text för årets alla dagar. För varje dag finns det en noggrant utvald text från Guds Ord som passar ihop med den dagliga texten. 365 minuter med Gud lovar ett helt år fyllt av andlig förnyelse.Investera en minut och förändra ditt liv!
    • Köp 3 för 135,00 kr/st
    • Köp 10 för 127,50 kr/st
  4. Affärer på Jesu vis
    Affärer på Jesu vis
    Beskrivning
    Ett häfte med tolv principer för företagare och ledare inspirerade utifrån Jesus ledarskap i Bibeln – principer som är över två tusen år gamla men ändå toppmoderna och aktuella i varje hållbar och seriös affärsverksamhet. Till varje princip hör en bön och ett antal frågor att besvara och applicera på ditt ledarskap. ”Jesus är den mest omskrivne och aktade mentorn i hela världshistorien. Han är vårt ledarföredöme. Så låt oss utforska Jesu ledarskaps- och affärsfilosofi. Låt oss studera den och använda den i våra egna liv. När vi brukar Mästarens hemligheter är vi på god väg att nå våra mål.” Tommy Dahlman, ur förordet Om författaren: Tommy Dahlman föreläser inspirerande och underhållande om bland annat livsinställning, att hantera sorg, ledarskap, medarbetarskap och samarbete. Han har hållit mer än 2000 offentliga föreläsningar i kulturhus, teatrar, kyrkor, bygdegårdar och företag. Han har skrivit 11 böcker med en totalupplaga på över 100 000 ex
    15,00 kr
  5. Agenda för en hoppfull värld
    Agenda för en hoppfull värld
    Beskrivning
    Vad krävs för att vi ska klara av vår tid största frågor? Klimathotet, den extrema fattigdomen, terrorismen, rasismen och avsaknaden av utbildning och sjukvård till alla kan tillsammans kännas som helt oöverkomliga problem. Politiker skyller oftast på varandra och kyrkan verkar mest vända ryggen till, men Jim Wallis, mannen som en gång startade det offentliga samtalet om tro och politik i USA, menar i denna bok att det finns synbara tecken på förändring. Människor från olika läger som bär på hopp och en stark övertygelse söker sig samman för att skapa förändringar påminner om att kristen tro varit en stark drivkraft bakom stora rörelser som medborgarrättsrörelsen och avskaffandet av slaveriet. Dessa rörelser kom att få avgörande inflytande på framtiden, och nu är tiden mogen för ytterligare en rörelse som kan förändra samhället, säger Wallis. I "Agenda för en hoppfull värld" hjälper Wallis alla som hoppas på en bättre värld att hitta den inspiration som behövs, och han visar på en konkret agenda för att lösa världens stora utmaningar. "Jag brukade vara skeptisk till den kyrka som predikade personlig frid och framgång ... till rättfärdiga människor som stod i ett heligt hörn medan världen rasade utanför de målade glasfönstren. Men jag har lärt mig att det finns många inom kyrkans etablissemang som också lever i världen - de är engagerade i allt från skuldavskrivningar till kampen mot AIDS till mänskliga rättigheter, de är på gång. Jim Wallis är inte bara en del av den rörelsen - han går i täten med en megafon." Bono, sångare i U2
    • Köp 3 för 45,00 kr/st
    • Köp 10 för 42,50 kr/st
    • Köp 25 för 40,00 kr/st
  6. Alla mina dagar : 365 livsnära texter
    Alla mina dagar : 365 livsnära texter
    Beskrivning
    Alla mina dagar är en andaktsbok med texter för hela året. I centrum står Guds närvaro i vår egen vardag. Tjugo välkända skribenter uppmuntrar till att upptäcka det heliga i det vanliga och att uppfatta Guds viskning i bullret omkring oss - och att ge plats för den viktigaste relationen i våra liv. Andakterna är skrivna av Inger Alestig, Anders Arborelius, Lars Björklund, Maggan Carlsson, Ylva Eggehorn, Runar Eldebo, Lillemor Hallin, Britta Hermansson, Eskil Hofverberg, Hans Johansson, Ingmar Johánsson, Katarina Josephsson, Jonas Lindberg, Bo Larsson, Anna Mellergård, Annica Parts, Anders Piltz, Göran Sahlberg, Eva-Stina och Gunnar Sjöberg. Boken har tidigare varit utgiven med titeln 365.
    • Köp 3 för 67,50 kr/st
    • Köp 10 för 63,75 kr/st
    • Köp 25 för 60,00 kr/st
    • Köp 50 för 56,25 kr/st
    • Köp 100 för 52,50 kr/st
  7. Altar Ego
    Altar Ego
    Beskrivning
    Du är inte den du tror att du är. Författaren Craig Groeschel menar i Altar ego att du borde ta dina egna tankar om din identitet och lägga ner dem vid altaret och offra dem. Ge dem till Gud. Varför? Därför att du är den Gud säger att du är. Och inte förrän du offrar ditt trasiga koncept om din identitet kan du bli den du är tänkt att bli. ”Vem är du? Du är inte ditt förflutna. Du är inte vad du har gjort. Du är inte vad andra har gjort mot dig. Du är en ambassadör för Kristus, Guds representant sänd från himlen till jorden. Du är Guds mästerverk, skapad i Kristus Jesus till att göra goda gärningar som Gud i förväg har berett för dig. Du är en övervinnare genom Lammets blod och genom ditt vittnesbörds ord. Du är den levande Gudens barn och fylld med samme Ande som uppväckte Kristus från de döda. Du behöver inte fastna i ditt egenvärde eller bristen på det. Ditt värde grundar sig inte på dig själv. Du är värdefull på grund av att Gud säger att du är hans ... Jag ber att Gud ska använda orden från den här boken till att hjälpa dig att offra alla gamla, osunda, falska och obibliska tankar om dig själv. Och att Gud ska presentera dig för ditt altar ego – den du är i Kristus.” – Craig Groeschel Craig Groeschel är grundare av och pastor i församlingen LifeChurch.tv, en ton­givande kyrka som finns på många platser och som skapat bibelappen YouVersion som laddats ner till över 100 miljoner enheter. Craig, hans fru, Amy, och deras sex barn bor i Edmond, Oklahoma där Life­Church.tv startade 1996. Craig är författare till flera böcker, bland andra Kristna ateister som finns på svenska
    125,00 kr
  8. Andakter från Bibelns land
    Andakter från Bibelns land
    Beskrivning
    Vi är fyra förkunnare och reseledare som tillsammans skrivit en veckoandaktsbok som knyter an till de platser vi besöker under en Israelresa. Precis som de fyra evangelisterna i Bibeln så berättar vi ibland om samma plats, men det färgas ändå på ett personligt sätt av den som skriver. Boken kan också finnas med på resan till Bibelns land, eller kanske som en förberedelse inför en resa. Det är vår önskan att du ska uppleva något av det vi känner då vi är där på plats där allting en gång hände. Nu vet vi att Jesus inte är bunden bara till vissa platser, Han är allestädes närvarande. Därför är det vår bön, att Bibeln ska bli mer levande för dig och att du ska få uppleva Hans vidrörande i ditt liv när du läser den här boken
    • Köp 3 för 112,50 kr/st
    • Köp 10 för 106,25 kr/st
    • Köp 25 för 100,00 kr/st
  9. Andaktsboken för mammor
    Andaktsboken för mammor
    Beskrivning
    Den här andaktsboken . som är skriven av mammor för mammor . är tänkt att få vara en kraftkälla mitt i vardagen som hjälper mammor att bevara, återupptäcka och växa i sin tro. Den innehåller 366 andakter skrivna av nitton mammor mellan 27 och 94 år från olika samfund och sammanhang. De delar med sig av personliga erfarenheter och skriver om både glädje och sorg . och att Jesus finns med mitt i allt.
    • Köp 3 för 157,49 kr/st
    • Köp 10 för 148,75 kr/st
  10. Anden och vi har beslutat : den svenska pingströrelsens förändringsprocess
    Anden och vi har beslutat : den svenska pingströrelsens förändringsprocess
    Beskrivning
    Under de senaste tjugo åren har Pingströrelsen tappat fart. Riktningen är inte längre given och identiteten vacklar. Nils-Olov Nilsson är oroad över det han ser. Den förut så självklara pingstteologin genomgår en förändringsprocess.
    65,00 kr
  11. Andens ABC : att leva av det eviga ordet
    Andens ABC : att leva av det eviga ordet
    Beskrivning
    A för Anden. B för boten. C för caritas. När Anders Arborelius, biskop i Stockholms katolska stift, skriver en ABC-bok, då blir det Andens ABC han skriver, en bok med 28 kapitel om stora ord i den kristna trons språk. "Kristna som använder ordet 'andlig' syftar egentligen alltid på den helige Ande, för det är alltid den helige Ande som sprider andlighet omkring sig. Den längtan efter andligt liv som gör sig allt mer märkbar, också i vårt mer materialistiskt inriktade klimat, kommer från Anden. Oavbrutet är Anden verksam för att hjälpa människor att ta emot Jesus Kristus och genom honom nå fram till Fadern. Det är Andens uppgift att göra oss uppmärksamma på detta. Stilla och försynt eller med buller och bång försöker Anden väcka oss till liv. På de mest oväntade ställen och sätt kan vi möta denna andliga dimension av vår tillvaro. Den här boken vill just vara en ABC-bok, som i all anspråkslöshet kan hjälpa oss att ta emot Andens diskreta små hänvisningar och leda oss allt djupare in i mötet med den treenige Guden. Det högtidliga och mer vardagliga blandas, eftersom ingen tid, ingen miljö och ingen människa är oberörd av Guds närvaro och handlande." - ur bokens förord Anders Arborelius, född 1949, är karmelitbroder och biskop i Katolska kyrkan i Sverige. Han har tidigare gett ut en rad böcker, bland dem två som han har skrivit tillsammans med Sten-Gunnar Hedin, Jesusmanifestet och Anden - Gud här och nu. "... kan läsas många gånger med stor eftertänksamhet av alla kristna, som vill fördjupa sin
    65,00 kr
  12. Andligt ledarskap
    Andligt ledarskap
    Beskrivning
    Behovet av begåvade, kraftfulla ledare i församlingen idag kan inte nog betonas. Situationen i världen kräver att kyrkan häver upp sin röst, och den rösten kan bara komma från ledare som är ledda av Gud och överlåtna till Jesus Kristus. Principerna för ledarskap, både i den naturliga och andliga sfären, presenteras och illustreras både från Bibeln och biografier om framstående gudsmän – män som Mose, Nehemja, Paulus, David Livingstone och Charles Spurgeon. Detta är en bok som kommer att uppmuntra gudsmän och gudskvinnor att ställa alla sina talanger och resurser till Guds förfogande, så att han kan skapa ledare som kan användas till hans ära.
    125,00 kr
View as Tabell Lista

Artiklar 1-12 av 268

Page
per sida
Fallande ordning

 

Duvans sommartider  

15/5 - 31/7

 

Måndag – fredag: 10.00–17.00
Lördagar och Söndagar: Stängt

 

Sommarstängt: 3/7 -7/7, 20/7


Ordinarie öppettider:

Måndag – fredag: 09.00–18.00
Lördag: 10.00–14.00

 

För avvikande öppettider se:
Öppettider

Öppettider i Piteå