View as Tabell Lista

Artiklar 1-12 av 24

Page
per sida
Fallande ordning
  1. 365 minuter med Gud
    365 minuter med Gud
    Beskrivning
    EN MINUT OM DAGEN KAN FÖRÄNDRA DITT LIV!Vi är alla upptagna och lever under tidspress. Men någonstans i vårt dagliga schema måste det finnas åtminstone sextio lediga sekunder.Denna andaktsbok erbjuder en kort men kärnfull text för årets alla dagar. För varje dag finns det en noggrant utvald text från Guds Ord som passar ihop med den dagliga texten. 365 minuter med Gud lovar ett helt år fyllt av andlig förnyelse.Investera en minut och förändra ditt liv!
    • Köp 3 för 135,00 kr/st
    • Köp 10 för 127,50 kr/st
  2. Andakter från Bibelns land
    Andakter från Bibelns land
    Beskrivning
    Vi är fyra förkunnare och reseledare som tillsammans skrivit en veckoandaktsbok som knyter an till de platser vi besöker under en Israelresa. Precis som de fyra evangelisterna i Bibeln så berättar vi ibland om samma plats, men det färgas ändå på ett personligt sätt av den som skriver. Boken kan också finnas med på resan till Bibelns land, eller kanske som en förberedelse inför en resa. Det är vår önskan att du ska uppleva något av det vi känner då vi är där på plats där allting en gång hände. Nu vet vi att Jesus inte är bunden bara till vissa platser, Han är allestädes närvarande. Därför är det vår bön, att Bibeln ska bli mer levande för dig och att du ska få uppleva Hans vidrörande i ditt liv när du läser den här boken
    • Köp 3 för 112,50 kr/st
    • Köp 10 för 106,25 kr/st
    • Köp 25 för 100,00 kr/st
  3. Dagens Dahlman : en modern huspostilla för 366 dagar
    Dagens Dahlman : en modern huspostilla för 366 dagar
    Beskrivning
    En modern huspostilla för 366 dagar!Under medeltiden och framåt var huspostillan gärna boken nummer två i hemmen där Bibeln var nummer ett. Och fler böcker än så hade de flesta inte. Här kommer nu en modern huspostilla som innehåller terapeutiska och teologiska ämnen för människor i vår egen tid. Tommy Dahlman är en av Sveriges mest välkända predikanter. Han är flitigt anlitad som talare och inspiratör i kyrkor och inom näringslivet. Hans innehåll är alltid en kombination av terapi, kognition, teologi och en stor portion humor. Han är även krönikör på tidningen Världen idag samt medverkade i flera uppmärksammade TV-gudstjänster på SVT under vintern. Tommy bor i Trollhättan, han är gift med Kattis och de har två barn . Ida och Wilma. Semnos Förlag har gett ut samtliga av Tommy Dahlmans efterfrågade och säljande böcker. Den här boken blir något av en jubileumsbok. Det är nämligen Tommys tionde bok och hans böcker har nu tryckts i 100 000 exemplar. Det är få författare i Sverige som ens är i närheten av hans stora upplagesiffror.
    125,00 kr
  4. Din är tiden
    Din är tiden
    Beskrivning
    Tiden fylls, men ditt grepp håller, Gud. Din är tiden och planen." En förtröstansfull bok uppbyggd kring kyrkoårets och tidens gång.
    100,00 kr
  5. Du som är
    Du som är
    Beskrivning
    Per Ragnar reflekterar över naturen, kring våra medvandrare och medmänniskor.Böner och dikter för meditation och eftertanke
    30,00 kr
  6. Glädjestänk : 365 texter
    Glädjestänk : 365 texter
    Beskrivning
    Öppna den här boken varje dag och låt några glädjestänk ge ny styrka åt din dag ... Den uppskattade humoristen Barbara Johnson vet av egen erfarenhet att till och med det minsta glädjestänk kan vara som balsam för själen och hur även en liten droppe hopp kan lyfta den som är längst nere i skorna. Glädjestänk ger dig en daglig dos av uppmuntran från Bibeln tillsammans med Barbaras favoritberättelser och -bilder, roliga historier och de bästa överlevnadstipsen för livets riktiga eländesdagar. "Det är inte alltid lätt att vara glad. Men det är möjligt, därför att vi kristna har en hemlig styrka - vi har hoppet! Och vi vet att det alltid lönar sig att söka efter glädjen, för så snart vi bestämt oss för att bli glädjeletare förvandlas vi till glädjespridare. Och glädjen vi sprider kommer snart att återvända till oss som en bumerang." Sagt om boken: Även om det är en humoristisk bok med en ljus grundton är det ofta hon skriver om åldrande, döden och himlen. Men det är på ett mycket livsbejakande sätt hon gör det ... Mia Stenmark-Hannus, Missionsstandaret Med mycket humor och värme får den dagliga andaktsstunden bli till en källa av liv. Glädjestänk hjälper dig att hitta guldkornen i vardagens stress och måsten. Gå från att vara en glädjesökare till att bli en glädjespridare av Guds kärlek. (...) De korta texterna är en salig blandning hämtade från hennes tidigare böcker, från brev och tidningsklipp eller lånade från andra böcker. Alla texter har det dock gemensamt att de på ett träffsäkert och smittande sätt sprider Guds hopp, ljus och glädje också då livet många gånger inte är lätt att leva. Allvar och trösterika bibelcitat varvas med skratt. Kristen Musikmedia
    40,00 kr
  7. Hela familjens bönbok
    Hela familjens bönbok
    Beskrivning
    I Hela familjens bönbok finns välkända och nya böner för alla dagar: godnattböner, bordsböner, böner att börja dagen med och böner för glada och sorgliga stunder.Susie Poole har illustrerat.
    • Köp 3 för 76,50 kr/st
    • Köp 10 för 72,25 kr/st
    • Köp 25 för 68,00 kr/st
    • Köp 50 för 63,75 kr/st
    • Köp 100 för 59,50 kr/st
  8. Helighet : en daglig andaktsbok
    Helighet : en daglig andaktsbok
    Beskrivning
    Helighet är en daglig andaktsbok som vägleder dig genom många viktiga ämnen, samtidigt som den ger dig inspiration till din relation med Gud.De korta andakterna är fulla av angelägna tankar, stimulerar till starkare engagemang och förvandlar dig på djupet.
    • Köp 3 för 45,00 kr/st
    • Köp 10 för 42,50 kr/st
    • Köp 25 för 40,00 kr/st
    • Köp 50 för 37,50 kr/st
  9. Herden
    Herden
    Beskrivning
    Högt uppe i Karpaternas böljande ängsmarker lever den rumänska herdekulturen fortfarande stark och rik. När bilderna från herdens liv möter Bibelns herdetexter får båda nya dimensioner. Jord möter himmel i denna bok, som ger uppmuntran och tröst, hopp och framtidstro. Natursköna bilder, rika bibeltexter och korta kommentarer för meditation gör den lämplig både som presentbok och som tankebok. Till boken hör en CD-skiva med instrumental panflöjt, 12 spår.
    50,00 kr
  10. Jabes bön : en okänd bibelhjälte, hans enkla bön, och hur den kan förvandla ditt liv
    Jabes bön : en okänd bibelhjälte, hans enkla bön, och hur den kan förvandla ditt liv
    Beskrivning
    En okänd bibelhjälte, hans enkla bön, och hur den kan förvandla ditt liv.

    O, att du sannerligen skulle välsigna mig och utvidga mitt område,och att din hand skulle vara med mig,och att du skulle bevara mig från det onda.
    75,00 kr
View as Tabell Lista

Artiklar 1-12 av 24

Page
per sida
Fallande ordning

 

 

Öppettider:

 

Vardagar 9.30-17.30
Lördagar 10-14

 

 

 

 

 

 

För avvikande öppettider se:
Öppettider

Öppettider i Piteå