View as Tabell Lista

Artiklar 13-24 av 54

per sida
Fallande ordning
  1. En lekman ser på Herrens bön
    En lekman ser på Herrens bön
    Beskrivning
    Herrens bön är kanske det mest välkända och lästa bibelstället, efter den tjugotredje psalmen. Den har betts miljontals gånger av oräkneliga människor i nästan tvåtusen år och varit till välsignelse, uppmuntran och hjälp. Ändå, trots all användning, trots all upprepning, trots att den är så välkänd i hela världen, har den aldrig förlorat sin lyster. Phillip Keller går igenom bönen Fader vår vers för vers och gör den levande för ditt hjärta. Han delar med sig av vad detta kända bibelställe har inneburit för honom. Dessa sanningar om Guds omsorg, storhet och makt omfattar Guds djupaste hemligheter. Genom bönen flyter en skönhet och frid som ingen människa helt kan förklara. Den tröstar våra hjärtan, styrker våra beslut och för oss i personlig kontakt med Gud, vår Fader. Boken En lekman ser på Herrens bön är till varje kristen som vill leva i en mer nära relation med sin Fader i himlen. Denna bok är ett mästerverk, en verklig klassiker, såld i över 500 000 exemplar. Nu utgiven på svenska.
    75,00 kr
  2. En tid då fruktskal öppnar sig
    En tid då fruktskal öppnar sig
    Beskrivning
    "Livserfarenhetens frukter måste mogna och torka ordentligt innan de släpper ut sina frön." Med detta bildspråk beskriver E O Backlund orsaken till att hans för fattardebut sker under avslutningen av hans professionella karriär. Det är också just så han upplevt tillkomsten av sina dikter. Spontant nedtecknade gryningssånger varvas med skarpa iakttagelser som uttrycker en mognande människas tankar om livet. Erik-Olof Backlund, född 1931, professor i neurokirurgi, debuterar här som lyriker.
    75,00 kr
  3. Ett ljus att leva i : genom året med The Message
    Ett ljus att leva i : genom året med The Message
    Beskrivning
    Vi kan bara ”greppa” Bibeln när vi lyder och ber med dess ord. Vi lär oss inte orden först för att sedan tillämpa dem i våra liv. Vår första fråga inför texten är inte ”vad betyder det här?” utan ”vad finns det för mig att lyda här?”. En rabbi som jag känner sa att Bibeln tar sig in i våra hjärtan i första hand genom våra fötter, inte genom våra huvuden. Vi vandrar Herrens vägar, vi springer på hans buds stigar, vi följer vår mästare. – ur förordet Bibelns ord är inte i första hand något som ska studeras eller förstås – de är ord att leva av. Det är något som den kristna traditionen alltid har betonat. I andaktsboken Ett ljus att leva i (originaltitel: Living The Message) har Eugene Peterson och hans fru Jan Peterson ställt samman korta avsnitt ur hans bibelöversättning The Message med böner och meditationer för varje dag under ett år. The Message, känd för sitt fräscha, moderna, temperamentsfulla språk, får Bibelns ord att kliva rakt genom århundradena, in i våra liv – och visar att de håller att leva av. Utkommer 2013-11-17
    • Köp 3 för 85,50 kr/st
    • Köp 10 för 80,75 kr/st
  4. Fotspår
    Fotspår
    Beskrivning
    Berättelsen bakom den välkända dikten Dikten ”Fotspår” har berört och inspirerat en hel värld. Den skrevs 1964 av Margaret Fishback – en ung kvinna som sökte efter vägledning när hon stod vid en skiljeväg i livet.

    Skapandet av dikten, förlusten av den och det glada ögonblicket när hon hittade dikten, är sammanflätade med historien om när Margaret träffade sin man Paul.

    De har mött utmaningar och svårigheter, såväl som mycket glädje tillsammans på vandringen genom livet.

    Den här sanna berättelsen kommer att inspirera både själ och hjärta hos alla läsare som vill känna till den sanna historien bakom den berömda dikten som har blivit en inspirerande klassiker

    • Köp 3 för 58,50 kr/st
    • Köp 10 för 55,25 kr/st
  5. Från askonsdag till påsk
    Från askonsdag till påsk
    Beskrivning
    Denna bok är en hjälp att hitta rätt på fastetidens vandring. Uppbyggnaden är enkel: bibelord för eftertanke, texter att läsa, kort reflexion och några tankar som inledning på den egna bönen.
    50,00 kr
  6. Från Tok-Alfred till kraschen i Lerum
    Från Tok-Alfred till kraschen i Lerum
    Beskrivning
    Predikningar
    50,00 kr
  7. Glädjestänk : 365 texter
    Glädjestänk : 365 texter
    Beskrivning
    Öppna den här boken varje dag och låt några glädjestänk ge ny styrka åt din dag ... Den uppskattade humoristen Barbara Johnson vet av egen erfarenhet att till och med det minsta glädjestänk kan vara som balsam för själen och hur även en liten droppe hopp kan lyfta den som är längst nere i skorna. Glädjestänk ger dig en daglig dos av uppmuntran från Bibeln tillsammans med Barbaras favoritberättelser och -bilder, roliga historier och de bästa överlevnadstipsen för livets riktiga eländesdagar. "Det är inte alltid lätt att vara glad. Men det är möjligt, därför att vi kristna har en hemlig styrka - vi har hoppet! Och vi vet att det alltid lönar sig att söka efter glädjen, för så snart vi bestämt oss för att bli glädjeletare förvandlas vi till glädjespridare. Och glädjen vi sprider kommer snart att återvända till oss som en bumerang." Sagt om boken: Även om det är en humoristisk bok med en ljus grundton är det ofta hon skriver om åldrande, döden och himlen. Men det är på ett mycket livsbejakande sätt hon gör det ... Mia Stenmark-Hannus, Missionsstandaret Med mycket humor och värme får den dagliga andaktsstunden bli till en källa av liv. Glädjestänk hjälper dig att hitta guldkornen i vardagens stress och måsten. Gå från att vara en glädjesökare till att bli en glädjespridare av Guds kärlek. (...) De korta texterna är en salig blandning hämtade från hennes tidigare böcker, från brev och tidningsklipp eller lånade från andra böcker. Alla texter har det dock gemensamt att de på ett träffsäkert och smittande sätt sprider Guds hopp, ljus och glädje också då livet många gånger inte är lätt att leva. Allvar och trösterika bibelcitat varvas med skratt. Kristen Musikmedia
    40,00 kr
  8. Gode Gud
    Gode Gud
    Beskrivning
    I Storkyrkan i Stockholm har man kunnat lämna in bönelappar hos kyrkans präster. De mest läsvärda har samlat i den här boken. Caroline Krook ger sin syn på vad bön är och bönens betydelse för folk i alla åldrar och livssituationer.
    • Köp 3 för 27,00 kr/st
    • Köp 10 för 25,50 kr/st
    • Köp 25 för 24,00 kr/st
  9. Guldkorn ur Psaltaren
    Guldkorn ur Psaltaren
    Beskrivning
    Utvalda Psaltarpsalmer som är samlade under rubriker som gör det lätt att hitta texter till livets olika förhållanden. T ex När du är rädd, , När du vill tacka, När du är glad, När du behöver vägledning. Texterna förstärks av vackra färgbilder ur vår västerländska konstskatt. Guldkorn ur Psaltaren är en bok att bära med sig och använda, en bok att återvända till gång på gång. Människor har i alla tider hittat hopp och tröst i Psaltarens ord. Psalmernas ärlighet och verklighetsförankring ger oss mod att reflektera över allt som rör sig inom oss och runt oss
    35,00 kr
  10. Hela familjens bönbok
    Hela familjens bönbok
    Beskrivning
    I Hela familjens bönbok finns välkända och nya böner för alla dagar: godnattböner, bordsböner, böner att börja dagen med och böner för glada och sorgliga stunder.Susie Poole har illustrerat.
    • Köp 3 för 31,50 kr/st
    • Köp 10 för 29,75 kr/st
    • Köp 25 för 28,01 kr/st
    • Köp 50 för 26,25 kr/st
    • Köp 100 för 24,50 kr/st
View as Tabell Lista

Artiklar 13-24 av 54

per sida
Fallande ordning

 

 

Sommaröppettider: 6/5 till 31/7 

Måndag - Fredag 10-17
Lördag stängt

 

 

 

 

 

 

För avvikande öppettider se:
Öppettider

Öppettider i Piteå