View as Tabell Lista

Artiklar 1-12 av 94

Page
per sida
Fallande ordning
  1. 10 procent till kungen
    10 procent till kungen
    Beskrivning
    I denna bok skriver Thomas Jonsson om tiondet. Han visar på tiondet som en möjlighet att låta Gud bli involverad i vår ekonomi. Det gör vi genom att avskilja en del av allt vi fått och ge till Herren. Tiondet visar på ett konkret sätt att vi litar på och är beroende av honom. Vad är tiondets bibliska bakgrund? Är tiondet till för att Gud behöver pengar eller för att Gud vill välsigna oss? Thomas Jonsson ger bibliska svar på dessa och många andra vanliga frågor. Han visar dessutom på att tiondet är en förbundshandling och förklarar vad det innebär. När vi ger vårt tioende till Kungen kommer han att beskydda, bevara och välsigna oss. Eller som Malaki skrev angående tiondet: "Pröva mig nu i detta, säger HERREN Sebaot, om jag inte kommer att öppna för er himlens fönster och låta välsignelse strömma ut över er i rikt mått." (3:10)
    75,00 kr
  2. Altar Ego
    Altar Ego
    Beskrivning
    Du är inte den du tror att du är. Författaren Craig Groeschel menar i Altar ego att du borde ta dina egna tankar om din identitet och lägga ner dem vid altaret och offra dem. Ge dem till Gud. Varför? Därför att du är den Gud säger att du är. Och inte förrän du offrar ditt trasiga koncept om din identitet kan du bli den du är tänkt att bli. ”Vem är du? Du är inte ditt förflutna. Du är inte vad du har gjort. Du är inte vad andra har gjort mot dig. Du är en ambassadör för Kristus, Guds representant sänd från himlen till jorden. Du är Guds mästerverk, skapad i Kristus Jesus till att göra goda gärningar som Gud i förväg har berett för dig. Du är en övervinnare genom Lammets blod och genom ditt vittnesbörds ord. Du är den levande Gudens barn och fylld med samme Ande som uppväckte Kristus från de döda. Du behöver inte fastna i ditt egenvärde eller bristen på det. Ditt värde grundar sig inte på dig själv. Du är värdefull på grund av att Gud säger att du är hans ... Jag ber att Gud ska använda orden från den här boken till att hjälpa dig att offra alla gamla, osunda, falska och obibliska tankar om dig själv. Och att Gud ska presentera dig för ditt altar ego – den du är i Kristus.” – Craig Groeschel Craig Groeschel är grundare av och pastor i församlingen LifeChurch.tv, en ton­givande kyrka som finns på många platser och som skapat bibelappen YouVersion som laddats ner till över 100 miljoner enheter. Craig, hans fru, Amy, och deras sex barn bor i Edmond, Oklahoma där Life­Church.tv startade 1996. Craig är författare till flera böcker, bland andra Kristna ateister som finns på svenska
    125,00 kr
  3. Anden och vi har beslutat : den svenska pingströrelsens förändringsprocess
    Anden och vi har beslutat : den svenska pingströrelsens förändringsprocess
    Beskrivning
    Under de senaste tjugo åren har Pingströrelsen tappat fart. Riktningen är inte längre given och identiteten vacklar. Nils-Olov Nilsson är oroad över det han ser. Den förut så självklara pingstteologin genomgår en förändringsprocess.
    65,00 kr
  4. Andens ABC : att leva av det eviga ordet
    Andens ABC : att leva av det eviga ordet
    Beskrivning
    A för Anden. B för boten. C för caritas. När Anders Arborelius, biskop i Stockholms katolska stift, skriver en ABC-bok, då blir det Andens ABC han skriver, en bok med 28 kapitel om stora ord i den kristna trons språk. "Kristna som använder ordet 'andlig' syftar egentligen alltid på den helige Ande, för det är alltid den helige Ande som sprider andlighet omkring sig. Den längtan efter andligt liv som gör sig allt mer märkbar, också i vårt mer materialistiskt inriktade klimat, kommer från Anden. Oavbrutet är Anden verksam för att hjälpa människor att ta emot Jesus Kristus och genom honom nå fram till Fadern. Det är Andens uppgift att göra oss uppmärksamma på detta. Stilla och försynt eller med buller och bång försöker Anden väcka oss till liv. På de mest oväntade ställen och sätt kan vi möta denna andliga dimension av vår tillvaro. Den här boken vill just vara en ABC-bok, som i all anspråkslöshet kan hjälpa oss att ta emot Andens diskreta små hänvisningar och leda oss allt djupare in i mötet med den treenige Guden. Det högtidliga och mer vardagliga blandas, eftersom ingen tid, ingen miljö och ingen människa är oberörd av Guds närvaro och handlande." - ur bokens förord Anders Arborelius, född 1949, är karmelitbroder och biskop i Katolska kyrkan i Sverige. Han har tidigare gett ut en rad böcker, bland dem två som han har skrivit tillsammans med Sten-Gunnar Hedin, Jesusmanifestet och Anden - Gud här och nu. "... kan läsas många gånger med stor eftertänksamhet av alla kristna, som vill fördjupa sin
    50,00 kr
  5. Anta utmaningen: Var brinnande för Gud
    Anta utmaningen: Var brinnande för Gud
    Beskrivning
    Längtar du efter att lära känna Gud på djupet? Har du en hunger efter att uppleva mer av Guds närvaro, kärlek och kraft i ditt liv? Vill du upptäcka den plan han har för dig? Oavsett hur din relation till Gud är kommer du att bli utmanad och inspirerad att uppleva mer av honom när du läser denna bok. Brinnande för Gud är upplagd som en andaktsbok där du kan läsa ett avsnitt varje dag under tio veckor. Det kan bli tio livsförvandlande veckor. Gud har mycket mer för dig – så våga drömma stort och ge allt för honom som gav allt för dig. Anta utmaningen! Var... BRINNANDE FÖR GUD
    50,00 kr
  6. Är påven svaret?
    Är påven svaret?
    Beskrivning
    I den här boken tar författaren upp 33 frågor och svar om katolska kyrkan, och jämför med vad som står i Bibeln.

    • Köp 3 för 85,50 kr/st
    • Köp 10 för 80,75 kr/st
    • Köp 25 för 76,00 kr/st
  7. Är religion en mänsklig rättighet?
    Är religion en mänsklig rättighet?
    Beskrivning
    Vilken plats har religionen i ett modernt liberal-demokratiskt samhälle som Sverige? Frågan är i allra högsta grad levande och genomsyrar såväl slöjdebatten, Muhammedkarikatyrerna och religiösa friskolor. När krockar FN:s artikel om religionsfrihet med andra rättighetsprinciper?

    Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.

    150,00 kr
    • Köp 3 för 315,00 kr/st
    • Köp 10 för 297,50 kr/st
    • Köp 25 för 280,00 kr/st
  8. Att möta Goliat
    Att möta Goliat
    Beskrivning
    Jättar. Vi måste möta dem. Men vi behöver inte möta dem ensamma. Du känner din Goliat. Du känner igen hans fotsteg och hans dånande stämma. Han plågar dig med räkningar du inte kan betala, människor du inte kan göra till viljes, ovanor du inte kan bryta, misslyckanden du inte kan glömma och en framtid du fruktar att möta. Men precis som David kan du möta din jätte, även om du inte är den starkaste, smartaste eller den bäst utrustade eller den heligaste. David. Du kan läsa hans berättelse och undra vad Gud såg i honom. Hans liv har inte mycket att erbjuda de obefläckade helgon typerna. Han föll lika ofta som han stod. Snavade lika ofta som han segrade. Men för dem som känner igen Goliats röst påminner oss David: Fokusera på jättar – då snavar man Fokusera på Gud – då faller ens jättar Om du är redo att möta Goliat eller vill bli redo, låt då denna berättelse inspirera dig. Samme Gud som hjälpte David kommer att vara med dig.
    • Köp 3 för 67,50 kr/st
    • Köp 10 för 63,75 kr/st
  9. Bara den vilsne kan bli funnen
    Bara den vilsne kan bli funnen
    Beskrivning
    Vilsenhet präglar vår samtid på djupet, inte minst i relation till kristen tro. Carl-Henric Jaktlund skriver som bakgrund och programförklaring till sin nya bok:

    ”De senaste åren har jag sett massor av exempel på hur människor, innanför och utanför kyrkans väggar, diskvalificerat och avskrivit sig själva och sin tro på grund av att man inte tycker sig ha tillräcklig koll. Man anser sig vara av fel virke för att ordentligt kunna närma sig frågorna om Gud på allvar.”

    Men är vilsenheten ett så stort problem som vi vill få den till egentligen? Faktum är att den kanske snarare bör beskrivas som en tillgång – rent av en förutsättning – än som ett hinder för den människa som närmar sig Gud, menar Carl-Henric Jaktlund. Bara den vilsne kan bli funnen är skriven för dem som inte känner sig hemma bland de tvärsäkra utan tvärtom varken är färdiga eller framme, som väger och överväger, som längtar och hoppas. Genom historien har de människorna inte blivit stjälpta av sin vilsenhetskänsla utan tvärtom tagit spjärn ur den för att finna en tro som bär. Varför skulle inte det vara möjligt även i vår tid?

    • Köp 3 för 76,50 kr/st
    • Köp 10 för 72,25 kr/st
    • Köp 25 för 68,00 kr/st
  10. Bortom tron : min uppväxt inom scientologin och min dramatiska flykt
    Bortom tron : min uppväxt inom scientologin och min dramatiska flykt
    Beskrivning
    Jenna Miscavige Hill uppfostrades att lyda. Som brorsdotter till Scientologikyrkans ledare David Miscavige växte hon upp i hjärtat av denna mycket kontroversiella och mäktiga organisation. Men vid 21 års ålder bröt hon sig ut för att lämna scientologerna en gång för alla. Nu river hon den ridå av hemlighetsmakeri som omgärdar Scientologikyrkan och berättar om sina egna erfarenheter av sekten.

    Hon avslöjar en förtryckande kultur där allt handlar om kontroll och där de mest hängivna anhängarna ofta straffas hårdast när de faller utanför linjen. I detalj beskriver hon några av kyrkans mest beryktade praktiker, och berättar samtidigt om en barndom präglad av isolering och vanvård en barndom som skulle förbereda henne för ett liv i scientologins mest centrala organisation, Sea Org

    125,00 kr
    • Köp 3 för 225,00 kr/st
    • Köp 10 för 212,50 kr/st
    • Köp 25 för 200,00 kr/st
  11. Den överraskande nåden
    Den överraskande nåden
    Beskrivning
    Per Arne Dahl, norsk präst, författare och nyvald biskop utforskar i den här boken bristen på nåd i vår kultur och försöker samtidigt visa att det går att leva vidare med nederlaget. Det som vi inte fick till i livet kan bli något som kan berika det liv som ligger framför oss om vi vågar ta tag i det.

    Det finns ingen nåd”, säger vi ofta. Kraven i samhället och på oss människor är stora. Rädslan för att falla igenom och inte hålla måttet kan skapa en livsångest som gör att fler än en tappar glädje och energi.
    Men tänk om det finns nåd? Tänk om den är större än vad vi tror? Tänk om det faktiskt går att leva vidare med nederlag och sådant vi har i vår livsbagage som vi inte är så stolta över?
    Per Arne Dahl utmanar bristen på nåd i vår kultur och visar på vad kärleken och nåden faktiskt kan göra. Det vi inte fick till kan få bli något som kan berika det liv som ligger framför oss – om vi bara vågar.

    PER ARNE DAHL är författare, präst och nyutnämnd biskop i Norge. Han är krönikor i den norska tidningen Vårt land och skrev tidigare under 25 år för Aftenposten. Flera av hans böcker har översatts till svenska, bland dem Något att hoppas på – när det värsta har hänt och Varför har vi det inte bättre när vi har det så bra?

    • Köp 3 för 58,50 kr/st
    • Köp 10 för 55,25 kr/st
  12. Den stora skilsmässan : en dröm om livet efter detta
    Den stora skilsmässan : en dröm om livet efter detta
    Beskrivning
    Det finns till slut bara två slags människor: de som till Gud säger 'Ske din vilja' och de till vilka Gud säger 'Ske din vilja'."

    En busslast resenärer är på resa från helvetet till himlen. Vem får följa med? Vem VILL följa med? Vad händer när de kommer fram?Med typisk djärvhet och konstnärlig skärpa tar Lewis i allegorins form upp frågan om livet efter detta.

    "... boken ger upphov till många frågor och funderingar kring det eviga livet. Språket är enkelt i en god översättning..."
    Anna Ehde Malmberg, Bibliotekstjänst

    85,00 kr
View as Tabell Lista

Artiklar 1-12 av 94

Page
per sida
Fallande ordning

 

 

Ordinarie öppettider:

Måndag – fredag: 09.30–17.30
Lördag: 10.00–14.00

 

 

 

 

 

För avvikande öppettider se:
Öppettider

Öppettider i Piteå