View as Tabell Lista

Artiklar 1-12 av 170

Page
per sida
Fallande ordning
  1. 

Unbroken - path to redemption  - DVD
    Unbroken - path to redemption - DVD
    Beskrivning
    Gripande, sann berättelse nu som film!

    Amerikanen Louis Zamperini växte upp som en stökig grabb och i tonåren fick han utlopp för sina inre svårigheter genom att börja med löpning. Hans talang förde honom ända till OS i Berlin. När sedan andra världskriget startade blev han stationerad inom flygvapnet. Hans bombplan kraschar i Stilla Havet, men mot alla odds överlever Louis.

    Efter att ha lyckats ta sig hem efter krigets slut plågas han av allvarlig posttraumatisk stress och han kämpar med hämndkänslor för de orättvisor han mött som krigsfånge.

    Rek ålder: 11 år
    Speltid 95 min
    textning:svenska
    Mitt under hans resa mot försoning hamnar han oväntat på ett väckelsemöte med den välkände evangelisten Billy Graham

    100,00 kr
  2. 52 förlorade sovmorgnar Varför det är värt att ställa klockan en söndag
    52 förlorade sovmorgnar Varför det är värt att ställa klockan en söndag
    Beskrivning
    »Kanske skulle man kunna tro att största anledningen till att jag går till kyrkan är Gud. Men om jag sa det skulle jag ljuga. Sanningen är att jag aldrig hade gått till kyrkan om det inte var för människorna. Det är egentligen inte konstigare än min vän Helge som går till Ullevi och kollar på fotboll mest för umgänget, ölen och korven. Inte för själva fotbollen.«

    Varför går man till kyrkan, egentligen? Den frågan fick Jacob Langvik på releasekvällen av sin förra bok, »96 lampor, som handlar om dem som lämnat kyrkan. Där och då bestämde han sig för att skriva en ny bok och försöka beskriva vad som får honom att fortsätta gå till kyrkan – trots att han ibland skulle vilja ta sovmorgon i stället. Boken handlar om det som är svårt att hitta någon annanstans i samhället: kors av aska i pannan, rum fulla av kärlek, vibrerande kyrkbänkar och en speciell gemenskap.

    • Köp 3 för 144,00 kr/st
    • Köp 10 för 136,00 kr/st
  3. All din nåd är öppen famn Psalmernas sjungna teologier
    All din nåd är öppen famn Psalmernas sjungna teologier
    Beskrivning
    I boken All din nåd är öppen famn - Psalmernas sjungna teologier visar Susanne Wigorts Yngvesson att varje psalm öppnar nya världar. Bilder, symboler och berättelser speglar människors tro och föreställningar under hundratals år. I Den svenska psalmboken finns både Gud och satan i texterna och psalmboken i sin helhet representerar livets alla dimensioner. Den är rik på mångfald i sin poesi och teologi.
    Genom bilder, text och musik tränger psalmen in i människors hjärtan och därför kan den vara både inspirerande och farlig, som Augustinus och Luther sa om psalmens funktion. Psalmer är den sjungna teologin – men vad är det vi sjunger egentligen? Sådana aspekter bidrar Susanne Wigorts Yngvesson till att fördjupa.
    • Köp 3 för 250,75 kr/st
  4. Amazing Grace - DVD
    Amazing Grace - DVD
    Beskrivning
    Året är 1972, och efter 11 raka listettor tar soulmusikens gudmor Aretha Franklin ton i New Temple Missionary Baptist Church i Los Angeles. Två kvällars konsertmagi som ska förevigas i hennes legendariska livealbum Amazing Grace. På plats finns även Oscarsvinnande regissören Sydney Pollack, anlitad att fånga konserterna på film. Men sedan dess har dessa magiska kvällar förblivit osedda, och först nu - 47 år senare, får de se dagens ljus.
    Amazing Grace är en upplyftande, atmosfärisk upplevelse som tar dig tillbaka till 70-talets amerikanska gospelkyrkor - en omistlig lisa för själen.

    89 minuter
    Talat språk: Engelska, franska
    Undertexter: Svenska

    215,00 kr
  5. Ärkebiskopens fastebok 2020: Rötter och krona : En fastevandring under träden
    Ärkebiskopens fastebok 2020: Rötter och krona : En fastevandring under träden
    Beskrivning
    Rötter och krona är den åttonde boken i serien Ärkebiskopens fastebok för enskild eller gemensam reflektion. Ärkebiskopen väljer varje år ut en författare och skriver bokens förord.

    I 2020 års fastebok tar poeten och författaren Ylva Eggehorn oss med på en fastevandring under träden – både träd som hon mött i verkliga livet och träd som hon har läst om.

    I Bibeln är träden den genomgående djupa andrastämman som låter oss förstå att människan inte är ensam i Guds skapelse. Genom poesi och prosa förmedlar Ylva Eggehorn trädens hoppfulla budskap: sörj ordentligt så att det blir plats för något nytt, spara på krafterna så att du kan rusta dig och ladda om, sluta jaga näring där den inte finns, gå på djupet så att du kan växa. Du kan återfå dina rötter, din krona.

    I slutet av boken finns Sensus samtalsguide Samtal fortsätter – nycklar till goda samtal.

    Ärkebiskop Antje Jackelén har skrivit bokens förord och tecknaren Anna Blåder har gjort bokens illustrationer. För varje såld bok går tio kronor till Act Svenska kyrkan.

    • Köp 3 för 171,00 kr/st
    • Köp 10 för 161,50 kr/st
    • Köp 25 för 152,00 kr/st
  6. Att lyfta människor
    Att lyfta människor
    Beskrivning
    Leif Larsson växte upp i ett fattigt hem och betraktades som ”socknens mindre bemedlade barn”. Men hungern efter kunskap ledde till en ingenjörsexamen och forskarstudier.

    Leif fick en tjänst på Volvo Flygmotor och började klättra uppåt i karriären. Tillsammans med sina kollegor på Saab Military Aircraft fick han ansvar för att utveckla JAS 39 Gripen.

    Passionen för flyg och teknik gick hand i hand med intresset för människor. Hur kunde Leif lyfta sina medarbetare? Varför handlade piloter inte alltid rationellt i en nödsituation, och hur anpassade man cockpit efter den mänskliga hjärnan?

    När JAS-planet störtade på Långholmen i Stockholm var det Leif och hans kollegor som var ytterst ansvariga för tekniken. Drömmen hade totalhavererat, men krisen skulle bli en framgångsfaktor.

    Efter nio år som rektor på Högskolan i Skövde tog Leif över rodret för MAF (Mission Aviation Fellowship). Här kombinerar han det han älskar mest – teknik, flyg, människor, ledarskap och bistånd.

    Leif Larsson är professor emeritus och en av Sveriges ledande experter på flygteknik. Han är idag bosatt i Söne utanför Lidköping. Stina Jonsson är författare, lektör och redaktör. Hon bor med sin familj på Kållandsö i Vänern.

    • Köp 3 för 211,50 kr/st
    • Köp 10 för 199,75 kr/st
  7. Att urskilja Guds vilja
    Att urskilja Guds vilja
    Beskrivning
    Alla som vill leva för och med Gud, ställs oundvikligen inför en stor mängd val där vi brottas med vad som är Guds vilja. Vill Gud att jag ska göra det ena eller det andra, välja det ena eller det andra, gå åt ett håll eller ett annat i livet. Om den ena vägen är destruktiv eller på annat sätt ond är valet kanske inte så svårt, men hur väljer man mellan två goda alternativ? Om jag inte hör Guds röst tydligt, hur ska jag då kunna veta vad Han vill, vad som är bäst för mig och för Hans rike? Detta är en återkommande fråga också inom själavården. Inom den katolska traditionen finns Ignatius av Loyola, som levde på 1500-talet. Han är en mästare i själavårdens pedagogik, men är inte alltid lätt att förstå vid första anblicken. I den här boken har ordensprästen och retreatledaren Timothy Gallagher OMD förklarat de regler som Ignatius gett oss, så att vi kan tillämpa dem i vårt vardagsliv. Han gör det med både värme och enkelhet, illustrerat med glimtar ur livsberättelser, både ur litteraturen och från hans egna möten inom själavården. Boken är en sann läsupplevelse, där de många människornas berättelser som finns återgivna blir ett oförglömligt minne. Gallaghers och Ignatius undervisning är en god reskamrat genom livet, en gåva till alla oss som vill leva i enlighet med Guds vilja. En grundbok i efterföljelse och själavård.
    175,00 kr
  8. Bättre än Zlatan
    Bättre än Zlatan
    Beskrivning
    Bättre än Zlatan innehåller 29 lekfulla, uppmuntrande och fartfyllda sånger för barn. Många av texterna handlar om vänskap, mångfald och att vi är älskade av Gud precis som vi är. Här finns också sånger med miljötema. Sångerna är indelade i tre avdelningar: för 0–3 år, för 3–9 år och för 7–12 år. Till många av sångerna finns rörelseförslag.

    Med nothäftet medföljer en cd-skiva där alla sånger finns inspelade.

    • Köp 3 för 193,50 kr/st
    • Köp 10 för 182,75 kr/st
  9. Bibelfavoriter Jesus välsignar barnen
    Bibelfavoriter Jesus välsignar barnen
    Beskrivning
    Helt ny serie på rim för de allra minsta. Perfekt att läsa för barnen hemma, i barngudstjänster, i barngruppen eller förskolan. Boken är mer än en bilderbok då varje bok innehåller tips på lekar och samtalsfrågor.
    • Köp 3 för 49,50 kr/st
    • Köp 10 för 46,75 kr/st
  10. Bibelfavoriter Julen
    Bibelfavoriter Julen
    Beskrivning
    Bibelberättelse på rim för de yngsta. Perfekt att läsa för barnen hemma, i barngudstjänster, i barngruppen eller förskolan. Boken är mer än en bilderbok då varje bok innehåller tips på lekar och samtalsfrågor.
    • Köp 3 för 49,50 kr/st
    • Köp 10 för 46,75 kr/st
  11. Bibelfavoriter Påsken
    Bibelfavoriter Påsken
    Beskrivning
    Helt ny serie på rim för de allra minsta. Perfekt att läsa för barnen hemma, i barngudstjänster, i barngruppen eller förskolan. Boken är mer än en bilderbok då varje bok innehåller tips på lekar och samtalsfrågor
    • Köp 3 för 49,50 kr/st
    • Köp 10 för 46,75 kr/st
  12. Boken om Jesus
    Boken om Jesus
    Beskrivning
    Boken om Jesus berättar om skapelsen, syndafallet, Kain och Abel och ondskans tilltagande i världen. Noa, men också att Gud inte glömt människan. Man kan i boken läsa om löftena om Messias och Jesaja profetia om den kommande frälsaren. Därefter kommer den egentliga berättelsen, berättelsen om Jesus. Man kan läsa om vem han var, vad han gjorde, hur han levde och vad han lärde. I boken finns även liknelser, Bibel text och förklaringar.

    Därefter kommer sista tiden i Jesu liv på jorden; korsfästelsen, död, uppståndelse och lite om de första kristna.

    På slutet sammanfattas berättelsen med undervisning för barn om att kunna bjuda in Jesus i sina hjärtan. Det finns en enkel överlåtelsebön och lite om att Gud har en fantastisk plan för våra liv.

    Boken om Jesus är ett utmärkt material för söndagsskolor, smågrupper för barn och för kvällsandakter i hemmet. Den hjälper barn att förstå sammanhanget mellan Gamla Testamentet och Nya, och Guds frälsningsplan för människan, som sträcker sig från skapelsen till uppenbarelseboken.

    70,00 kr
View as Tabell Lista

Artiklar 1-12 av 170

Page
per sida
Fallande ordning

 

Nya öppettider från den 3/2

 

Måndag - Fredag 10-17
Lördag 10-14

 

 

 

 

 

 

 

För avvikande öppettider se:
Öppettider

Öppettider i Piteå