View as Tabell Lista

Artiklar 1-12 av 183

Page
per sida
Fallande ordning
  1. 

Bli stilla - Simon Wester - CD
    Bli stilla - Simon Wester - CD
    Beskrivning
    Lyssna till lugn och och avkopplande pianomusik och stilla ditt sinne och din själ. Skivans harmoniska musik passar utmärkt som bakgrund när du vill koppla av eller till andakt och bibelläsning. Musiken är skriven och producerad av Simon Wester.

    12 spår, 51 minuters speltid

    150,00 kr
  2. 

Unbroken - path to redemption  - DVD
    Unbroken - path to redemption - DVD
    Beskrivning
    Gripande, sann berättelse nu som film!

    Amerikanen Louis Zamperini växte upp som en stökig grabb och i tonåren fick han utlopp för sina inre svårigheter genom att börja med löpning. Hans talang förde honom ända till OS i Berlin. När sedan andra världskriget startade blev han stationerad inom flygvapnet. Hans bombplan kraschar i Stilla Havet, men mot alla odds överlever Louis.

    Efter att ha lyckats ta sig hem efter krigets slut plågas han av allvarlig posttraumatisk stress och han kämpar med hämndkänslor för de orättvisor han mött som krigsfånge.

    Rek ålder: 11 år
    Speltid 95 min
    textning:svenska
    Mitt under hans resa mot försoning hamnar han oväntat på ett väckelsemöte med den välkände evangelisten Billy Graham

    150,00 kr
  3. 
Israel, det judiska folket, profetiorna och Jesu återkomst
    Israel, det judiska folket, profetiorna och Jesu återkomst
    Beskrivning
    Israel – det judiska folket, profetiorna och Jesu återkomst är en bok som skildrar det judiska folkets häpnadsväckande historia och utveckling genom tiderna. Logiskt sett är Israel nederlagstippat på förhand men trots talrika fiender både i historien och idag, har folket och nationen inte bara överlevt utan frodas på område efter område.
    Exemplen på det är många och återfinns bland annat inom medicin, fysik, kemi, musik och media. Nils-Olov Nilsson, mångårig missionär och teolog, skriver om den judiskt-kristna församlingen och visar hur starkt präglad den var av sitt judiska arv. I Alexandria och Rom, där kyrkan växte sig stark, influerades den av hedendom och grekisk filosofi och började mer och mer att avlägsna sig från sina judiska rötter. Ett av resultaten blev att ”kyrkan fick ett helt nytt sätt att se på Gud, Bibeln och det kristna livet.” Nils-Olov Nilssons bok är avslöjande. Den är på många sätt en ögonöppnare. Och den är ett väckelserop. I den senare delen av boken skriver författaren om det profetiska ordets betydelse och om Jesu återkomst. Många profetior har gått i uppfyllelse mitt framför våra ögon. Andra profetior väntar på att ske. Den tid vi går in i borde skapa respekt för Guds ord och motivera oss att se var i det profetiska skeendet vi befinner oss.

    I sitt slutord skriver författaren: ”Hoppet om att Jesus skall komma tillbaka måste leva och växa i förkunnelsen och undervisningen.”

    • Köp 3 för 207,00 kr/st
    • Köp 10 för 195,50 kr/st
  4. 40 steg av tro
    40 steg av tro
    Beskrivning
    En andaktsbok över 40 dagar där Anders delar sina erfarenheter av hur bönen och Bibeln kan bli verktyg för ett spännande liv.

    Det stora sker oftast i det lilla, långt från strålkastarna och där ingen ser. Mose fick sin kallelse vid en brinnande buske, Jesaja såg Guds tron, Johannes fick sin uppenbarelse på Patmos. Erfarenheten av ett växande trons liv med Gud skedde i ensamhet, men skulle påverka miljoner människor i det offentliga.

    Tillsammans kommer vi ta 40 steg närmare Jesus, samtidigt som vi utforskar vad Bibeln, bön och det fördolda livet handlar om. I varje avsnitt finns det några frågor som man kan reflektera över för att växa i sin tro. Låt boken få bli ett verktyg för dig personligen, tillsammans med din familj, vänner eller din smågrupp för att utforska allt Gud har förberett.

    Anders Olsson har arbetat som evangelist och pastor i mer än 30 år, och har bland annat fått leda en kyrka i Göteborg, Connect Church, till att varje helg samla närmare 1 000 människor. Han är ny pastor och föreståndare i Pingstkyrkan Värnamo. Detta är hans andra bok.

    • Köp 3 för 171,00 kr/st
    • Köp 10 för 161,50 kr/st
  5. Aldrig för liten
    Aldrig för liten
    Beskrivning
    Några pojkar och flickor som du kom för att se Jesus. Men Jesus vänner sa: »Ni är för små. Jesus kan inte prata med er.« Hade de rätt? Nej! Man kan aldrig vara för liten för att vara vän med Gud.

    Med färgstarka illustrationer och enkel text berättar Steph Williams om hur Jesus välsignar barnen.

    • Köp 3 för 49,50 kr/st
    • Köp 10 för 46,75 kr/st
    • Köp 25 för 44,00 kr/st
  6. All ditt är mitt
    All ditt är mitt
    Beskrivning
    Vet du vad det innebär att vara i förbund med Gud?

    Om du letar efter större mening i din kristna vandring, så finns det en djupare uppenbarelse tillgänglig i kraften i det nya förbundet. I den här boken kommer vi att se hur en enda historia går igenom hela Bibeln. Det vävs en vacker frälsningsklädnad från Gamla Testamentet till det Nya, som fullbordas i det fantastiska verk som Jesus gjorde på korset.

    Att förstå förbundstanken i Bibeln är grundläggande för vår identitet och för vår personliga relation med Gud. Gud älskar oss precis som vi är, men hans plan är inte att vi ska förbli som vi är. Jesus vill ta våra trasiga liv, andas in sitt liv i dem och visa oss genom sitt förbund hur allt som tillhör honom också tillhör oss!

    Ville Männistö är pastor och missionskoordinator på Livets Ord i Uppsala i Sverige. Han har varit aktivt involverad i missionsarbete och har bott utomlands under många år. Han undervisar regelbundet på bibelskolor över hela världen och är känd för sina uppmuntrande budskap om tro och hopp.

    Ville bor i Uppsala tillsammans med sin fru och deras son. Andra böcker som han har skrivit är Ge oss nationerna (medförfattare), Jag vaknade upp i Afghanistan, Jag såg vägen till Iraq och Uppliva hoppet.

    • Köp 3 för 180,00 kr/st
    • Köp 10 för 170,00 kr/st
  7. All saints - DVD
    All saints - DVD
    Beskrivning
    Tron förde dem samman. Kan de nu tillsammans rädda sitt samhälle?

    Ny kristen film, byggd på en sann berättelse.

    Den inspirerande historien om pastor Michael Spurlock och en grupp flyktingar från Sydostasien, som tillsammans riskerade allt för att om möjligt kunna rädda både sig själva och sin kyrka från nedläggning.

    Innehåller extramaterial

    från 7 år
    104 min
    svensk text

    200,00 kr
  8. Allt förmår jag
    Allt förmår jag
    Beskrivning
    NYUTGÅVA
    När artonåriga Debora kommer in på det åtta veckor långa sommarlägret på Cederströms Konstskola har hon svårt att tro att det är sant. Det är något hon drömt om sedan hon var barn och till en början uppfyller lägret alla hennes förväntningar och mer därtill.
    Men det tar inte lång tid förrän hon blir kär i killen alla tjejer vill ha och hennes rumskamrat Emelie visar upp en annan sida av sig själv. I slutändan tvingas Debora välja mellan att hålla fast vid sin passion för tecknandet och att lämna lägret hon velat gå på hela sitt liv.
    • Köp 3 för 171,00 kr/st
    • Köp 10 för 161,50 kr/st
  9. Anteckningsbok - Tema resor
    Anteckningsbok - Tema resor
    Beskrivning
    Anteckningsbok/dagbok för många olika intressen och ändamål. Innehåller linjerade blad med datum att ringa in samt plastfickor att förvara papper i.
    100,00 kr
  10. Äntligen måndag!
    Äntligen måndag!
    Beskrivning
    Evangelisation kommer ur en levande och intim gemenskap mellan dig och Gud. Med sin kärlek, glädje och frid fyller han dig så att du flödar över och berör dina vänner, grannar, kollegor och alla som du önskar skulle få uppleva Jesu kärlek. Evangelisation är inte en aktivitet och i den här boken presenteras inga metoder. Istället vill Arne Skagen visa på hur evangelisation kan få vara något som finns naturligt i våra liv genom den helige Ande. Genom praktiska exempel och humor uppmuntrar och inspirerar Arne Skagen till vardagsevangelisation.
    • Köp 3 för 202,50 kr/st
    • Köp 10 för 191,25 kr/st
  11. Att vakna upp till liv - En andaktsbok för sommartid
    Att vakna upp till liv - En andaktsbok för sommartid
    Beskrivning
    Att vakna upp till liv är en andaktsbok som både till innehåll och form passar för att ta med sig just där man står inför semestern och funderar på vilken bok man ska packa ner.

    Genom 40 personliga och lättillgängliga texter som berör teman som kroppen, förtröstan, skapelsen, vila och stress inbjuder skribenterna läsaren till ett djupare seende mitt bland jordgubbar, sommaravslutningar, pack-jäkt, solnedgångar vid havet och campingmat. Varje text avslutas med en bön och i vissa fall ett förslag på en övning.

    Att vakna upp till liv är en bok som är lätt att ta med till stranden, hängmattan eller bilsätet men som också är lätt att ta till sig.

    Skribenterna är pastorer och teologer i nätverket Nelly som skriver personligt, berättande och teologiskt kring teman som ofta förknippas med sommaren: AnnaCarin Abrahamsson, studentpastor och riksevangelist, Anna-Lena Thoursie, pastor, Carin Dernulf, generalsekreterare Equmenia, Charlotte Höglund, pastor, Eleonore Gustafsson, pastor, Hanna Wärlegård, lärare ALT, Jenny Pettersson, bibellärare Götabro, Linnea Åberg, missionär, Lisa Fredlund, pastor, Maria Ledstam, doktorand, och Åsa Molin, lärare ALT.

    • Köp 3 för 180,00 kr/st
    • Köp 10 för 170,00 kr/st
  12. Befriad
    Befriad
    Beskrivning
    Många människor i vår tid söker efter andlighet och strävar efter religiösa upplevelser. Framförallt är det de österländska religionerna som utövar dragningskraft. På förvånansvärt kort tid har de trängt in i vårt samhälle - i sjukvården, i skolan, i företagsvärlden och till och med i den kristna församlingen. Aningslöst öppnar man upp för vad dessa religioner står för utan att veta vad som döljer...
    • Köp 3 för 112,50 kr/st
    • Köp 10 för 106,25 kr/st
View as Tabell Lista

Artiklar 1-12 av 183

Page
per sida
Fallande ordning

 

 

Måndag - Fredag 9.30-17.30
Lördag 10-14

 

 

 

 

 

 

För avvikande öppettider se:
Öppettider

Öppettider i Piteå