View as Tabell Lista

Artiklar 37-48 av 110

per sida
Fallande ordning
  1. Frid med Gud
    Frid med Gud
    Beskrivning
    Finns det gemenskap i en värld där ensamheten blir större? Finns det frid i en sönderstressad värld? Finns det mening i en tillvaro som blir mer och mer ytlig? Finns det hopp i en värld full av kaos?

    Frid med Gud – Billy Grahams allra första bok – handlar om livets stora och centrala frågor som: meningen med livet, vem Gud är, vilka vi är, och vägen till en äkta frid som håller alla dagar i veckan. Hela mänskligheten söker svaret på förvirringen, moralsjukdomen och den andliga tomheten som förtrycker världen. Hela mänskligheten ropar efter guidning, efter tröst … efter frid. I den här boken som hjälpt flera miljoner läsare, vägleder Billy Graham dig till tron på en kärleksfull Gud och till friden som bara finns hos Gud. Den frid som du skapats för och som ger mod i mörka dalar och tröst i livets trånga passager.
    Frid med Gud har ett tidlöst budskap för vår tid och borde finnas i varje troendes bibliotek. Den ger insikter och svar på frågor som sökare såväl som troende bär på.

    Om författaren Pastor Billy Graham avled i februari 2018 i en ålder av 99 år. Den 7 november 2018 skulle han ha fyllt 100 år. Han var 1900-talets mest kända pastor och predikant, och hans undervisning har fått betyda oerhört mycket för människor överallt. Grahams begravning besöktes av presidenter och digniteter från hela världen.

    • Köp 3 för 171,00 kr/st
    • Köp 10 för 161,50 kr/st
  2. Gemenskapens godhet och skönhet
    Gemenskapens godhet och skönhet
    Beskrivning
    I den här boken visar James Bryan Smith hur vi kan förena andligt formande och socialt engagemang. Precis som i de tidigare böckerna föreslår han andliga övningar som rotar vår själ i nya, sanna beskrivningar om Gud och världen. Hans insikter och hans ödmjukhet som en medvandrare på vägen hjälper oss att leva ärligt och äkta i en god och skön gemenskap med andra Kristi efterföljare, och att låta Andens ljus få lysa i alla våra relationer.

    Om författaren:James Bryan Smith är författare till Godhet och skönhet-triologin. Han tog sin Master of Divinityexamen vid Yaleuniversitetet och sin Doctor of Ministryexamen vid Fuller Theological Seminary och är lärare i teologi vid Friends University i Wichita, Kansas. Han är också direktor för ”Apprentice Institute for Christian Spiritual Formation” vid Friends University. Smith är medgrundare av Richard J Fosters organisation Renovaré – för andlig förnyelse. Han är en ordinerad pastor i United Methodist Church och har haft flera olika församlingstjänster.

    250,00 kr
  3. Glädjehopp. Andaktsbok för barn
    Glädjehopp. Andaktsbok för barn
    Beskrivning
    Varje dag vill Jesus att vi ska komma till honom och ta emot det han vill ge oss. När vi läser, ber och lyssnar till honom kommer han att vara där. Jesus kommer till oss och lämnar spår av glädje och hopp i våra hjärtan. Det behöver både barn och vuxna.

    Glädjehopp är en andaktsbok för barn, familjer och barngrupper. Med utgångspunkt i Bibelns ord har 45 textförfattare skrivit 366 fördjupande och förklarande texter om Jesus och om livet med honom.

    Redaktörer: Henny Johansson och Inese P Johansson arbetar som redaktörer för den kristna barntidningen Droppen. De har arbetat med texterna och urvalet av andakter i Glädjehopp. Flertalet texter är hämtade ur Droppen medan en fjärdedel är nyskrivet material. Boken följer kyrkoårets rytm och den svenska almanackan

    • Köp 3 för 225,00 kr/st
    • Köp 10 för 212,50 kr/st
  4. Gör inte skillnad på människor
    Gör inte skillnad på människor
    Beskrivning
    Boken släpps i samband med Diakon- och prästmötet i Stockholms stift 8-9 april. I boken Gör inte skillnad på människor – med titeln tagen från biskopens valspråk – berättar Eva Brunne om sin tid som biskop, som stundtals varit turbulent med twitterstormar och näthat, men också om när Svenska kyrkan klivit fram som en röst att räkna med i flyktingdebatten, om kampen mot främlingsfientlighet och för allas lika värde, och kampen för mänskliga rättigheter. Biskop Eva Brunne fick enorm nationell och internationell uppmärksamhet när hon blev Sveriges första öppet homosexuella biskop och hon berättar om engagemanget i HBTQ-frågor och om hennes starka samhällsengagemang. Sara Grant skriver boken men det är Eva Brunnes egna ord om religionsdialog, demokratiarbete, kvinnokamp, det globala perspektivet och hur Eva ser på Svenska kyrkans utmaningar inför framtiden
    • Köp 3 för 216,00 kr/st
    • Köp 10 för 204,00 kr/st
  5. Gud har också varit skild
    Gud har också varit skild
    Beskrivning
    Att bli fri från skilsmässans och otrohetens stigma

    En skilsmässa kan få någon att känna det som om livet aldrig mer kan bli rätt igen. Var finns Gud? Kan han verkligen förstå mig? Skulle han ens vilja ta mig igenom det här? Och varför hände detta mig?

    Författaren ger en biblisk väg genom och bortom en skilsmässa utifrån det faktum att Gud också varit skild. Han skriver själavårdande om det ofta svårhanterliga stigma som är förknippat med ämnet skilsmässa hos många kristna. Guds personliga skilsmässa utgör också grunden för svaren på de frågor och den vilsenhet som ofta följer efter otrohet.

    Detta är en bok för dig om:
    •Du skulle ha gjort vad som helst för att ha hållit samman ditt äktenskap, men inte kunnat
    •Du vill veta vad Bibeln egentligen säger om skilsmässa
    •Du har blivit sårad genom en skilsmässa på ett sätt som ingen annan till fullo kan förstå
    •Skilsmässan har fått dig att ifrågasätta ditt förhållande till Gud och hans kärlek till dig
    •Du inte kan se hur Gud skulle kunna ha en plan för att återupprätta ditt liv

    Boken ger klarhet i vad Bibeln egentligen säger och utmanar därför också många felaktiga religiösa tolkningar och tankemönster som står i vägen för Guds plan för upprättelse och helande efter en skilsmässa. Till exempel: Hatar Gud verkligen skilsmässa? Är ovillkorlig kärlek verkligen ett kristet, bibliskt begrepp? Finns det gränser för en uppoffrande kärlek? Innebär en skilsmässa att man missat Guds plan för sitt liv på jorden?

    Wade Long har arbetat både som advokat, fastighetsmäklare och pastor. Han har verkat inom själavård och stödgrupper för nyskilda och med egna ögon fått se vad Gud verkligen erbjuder av helande och hopp om ett upprättat liv efter en skilsmässa.

    • Köp 3 för 148,50 kr/st
    • Köp 10 för 140,25 kr/st
  6. Gud och sånt - 1000 känslor, 100 frågor och 29 svar
    Gud och sånt - 1000 känslor, 100 frågor och 29 svar
    Beskrivning
    den här boken besvaras frågor av fem erfarna personer som har lång erfarenhet av ungdomars funderingar. Hur och vad svarar man på frågor som: Är Bibeln sann? Vem är jag? Vad gör jag med min klimatångest? Varför finns det så mycket våld i Bibeln?

    Det frågorna och många fler försöker författarna i den här boken ge svar på. Du kanske inte håller med om alla svar, och det är som det ska. Då kan svaren användas som utgångspunkt för samtal med dina föräldrar, men din ungdomsledare, i din ungdomsgrupp eller konfagrupp. Texterna är kryddade med lagom många personliga exempel som gör att man enkelt kan hänga med i författarnas tankegångar. Det finns aldrig enkla svar på svåra frågor. Texterna ryggar inte heller för det kristna mysteriet och det faktum att att vissa frågor kan vi aldrig få svar på. Gud & sånt riktar sig till både form och innehåll till konfirmander, tonåringar och unga vuxna, men passar också perfekt till föräldrar och ungdomsledare som vill få hjälp och en utgångspunkt till att prata med unga kring teologiska frågor.

    Skribenter: Fredrik Wenell, lektor på Örebro Teologiska Högskola, jobbar med ungdomsfrågor på EFK samt konsulent på Sveriges Kristna Råd för barn/unga, Johanna Bode, verksamhetsledare på Pingst Ung samt kursansvarig på Bibelskola Väst i Smyrnakyrkan i Göteborg, Carin Dernulf, generalsekreterare för Equmenia, David Fiske, föreståndare i Kristinakyrkan i Lindesberg och Isak Spjuth, ungdomspastor i Filadelfiakyrkan i Örebro

    • Köp 3 för 180,00 kr/st
    • Köp 10 för 170,00 kr/st
  7. Gud om pengar
    Gud om pengar
    Beskrivning
    Pengar, ägodelar och förvaltarskap tillhör de mer omskrivna ämnena i Bibeln. Denna bok behandlar frågor om vad Bibeln säger om pengar, vad som utmärker en förvaltare respektive ägare men även om hur Jesus förhåller sig till givande, skatt, ohederlighet och så vidare. Här finns också kapitel om hur vi kan se på arv, testamenten och utmaningar när man går i pension. Mot slutet diskuteras himlen och det eviga samt vad en himmelsk lön kan innebära.
    • Köp 3 för 184,50 kr/st
    • Köp 10 för 174,25 kr/st
  8. Gud, var är du?!
    Gud, var är du?!
    Beskrivning
    Känner du dig vilsen i en tid av torka och svårigheter, och undrar: “Gud, var är du?

    Kanske hörde du Gud tala, men nu tycks han ha tystnat. Kanske tog du steg i tro, men nu är hans närvaro som bortblåst. Välkommen till öknen – platsen mellan att ta emot ett löfte från Gud och att se det gå i fullbordan.

    Men här kommer en god nyhet: Öknen är inte en meningslös ödemark. Gud använder den för att förbereda och utrusta dig för syftet som ligger framför – om du navigerar rätt igenom den. Tvärtom mot vad många tror, handlar den här perioden inte bara om att vänta på Gud.

    Du har en roll att spela på vägen igenom. En stor roll. Och om du inte vill slösa bort tiden på att vandra runt i cirklar, behöver du lära dig vad den rollen innebär.

    I sin ögonöppnande bok delar John Bevere med sig av viktiga, bibliska sanningar och djupa erfarenheter som hjälper dig att navigera genom torra eller svåra tider, för att komma in i allt som Gud har för dig.

    Innehåller samtalsfrågor för gruppstudier.

    John Bevere är en internationellt känd talare och författare, känd för sin frimodiga och kompromisslösa inställning till Guds ord. John och hans hustru, Lisa, har grundat Messenger International – en organisation med syftet att resa upp kompromisslösa Kristi efterföljare som förvandlar världen. När han är hemma i Colorado, USA, tillbringar han gärna tid med sina fyra söner, eller försöker övertala Lisa att börja spela golf.

    • Köp 3 för 202,50 kr/st
    • Köp 10 för 191,25 kr/st
  9. Gudomlig inriktning
    Gudomlig inriktning
    Beskrivning
    I den här inspirerande handboken visar pastor Craig Groeschel precis detta: hur dina val kan föra dig närmare Gud och in i ett liv som du bara har drömt om. Det här är inte ännu en bok i raden som föreslår olika knep eller orealistiska överlåtelser. I Gudomlig inriktning lär du dig enkla och genomförbara steg som kommer att föra dig till underbara och oväntade platser som bara Gud kan ha förberett för dig. Om du bara låter honom leda dig.

    Craig Groeschel, som med flera böcker på New York Times bästsäljarlista, har grundat och är huvudpastor i Life Church. En innovativ och modern församling som har baser på flera ställen i USA och även har skapat den populära bibelappen YouVersion. Craig har skrivit flera böcker, bland annat #utmaningar och Kristna ateister. Craig, hans hustru Amy och deras sex barn bor i Edmond, Oklahoma.

    • Köp 3 för 193,50 kr/st
    • Köp 10 för 182,75 kr/st
  10. Här är jag, sänd mig
    Här är jag, sänd mig
    Beskrivning
    Micael Lundin fick sitt liv förvandlat på en missionsresa till Sovjet i början av 1980-talet. Han hörde ropet från sina kristna syskon bakom järnridån. Troende människor som längtade efter biblar, böcker och undervisning. Lundin gjorde sig tillgänglig. Han sa till Gud: ”Om ingen annan vill åka, så gör jag det!” Det blev starten på ett livslångt missionsäventyr. Lundin har smugglat biblar i Östeuropa, planterat församlingar och varit pastor i Tjeckoslovakien, arbetat med fadderverksamhet i Uganda och varit missionär i Indien. Följ med på hans äventyrliga livsresa och upplev dramatiken på KGB-förhör och hemliga gudstjänster. Förundras över Guds övernaturliga handlande när Albanien öppnade upp sig för evangeliet eller när en gammal indisk kvinna blev mirakulöst helad från cancer, blindhet och förlamning. I Här är jag, sänd mig delar Lundin med sig av lärdomar och erfarenheter, vunna under 40 års tid på missionsfältet. Som läsare rycks du med i passionen för de onådda, fylls av tacksamhet över alla mirakler och får se hur Gud kan göra stora saker genom vanliga människor.
    • Köp 3 för 139,50 kr/st
    • Köp 10 för 131,75 kr/st
  11. Hästar och hästfolk
    Hästar och hästfolk
    Beskrivning
    I Hästar och hästfolk från Hälsingland berättar Meta Sjödin i ord och bild om människor som lever nära hästen, hur det var på hästkarlarnas tid och hur hästlivet ser ut i dag när ridning utgör den näst största ungdomssporten i landet och 90 procent av de aktiva är tjejer. Kontakten med hästen kan vara skillnaden mellan att orka kliva upp ur sängen eller inte och är en relation som blivit livsviktig friskvård för människor i olika åldrar.

    Med vackra bilder och intressanta berättelser lyckas Sjödin sammanfatta hästens stora betydelse och ge oss en inblick i denna fascinerande värld.

    Meta Sjödin är fotograf och lärare inom foto och media på gymnasie- och folkhögskola. Medlem i Svenska Fotografers Förbund samt Bildbyrån SYNK Norrlands bildbyrå. Hon arbetar för tidskriften Medicinsk Access, tar bröllopsbilder och har varit med på utställningar vid ett flertal tillfällen. Nu är hon aktuell med både en bok och en fotoutställning, på Jamtli Cafe i Östersund, med bilder från hästens och hästfolkets värld. Utställningen öppnar den 5 maj 2019.

    325,00 kr
  12. Helig Ande, kom!
    Helig Ande, kom!
    Beskrivning
    Genom historien har den Helige Ande ofta blivit missförstådd, ibland bortglömd och faktiskt också mötts av motstånd. Helig Ande, kom! är en bok som ger dig en biblisk introduktion till vem den Helige Ande är och hur du kan lära känna honom. Han är inte bara en kraft eller känsla i slutet av ett möte, utan en verklig person – precis som Jesus. Löftet om den Helige Ande som hjälpare gäller också för dig idag!

    Marcus Ringbäck bor med sin fru Cathrine och dotter Elma i Huskvarna. Han leder Life Mission, en missionsorganisation som arbetar för att nå världen med de goda nyheterna om Jesus Kristus.

    • Köp 3 för 117,00 kr/st
    • Köp 10 för 110,51 kr/st
View as Tabell Lista

Artiklar 37-48 av 110

per sida
Fallande ordning

 

 

Sommaröppettider: 6/5 till 31/7 

Måndag - Fredag 10-17
Lördag stängt

 

 

 

 

 

 

För avvikande öppettider se:
Öppettider

Öppettider i Piteå