View as Tabell Lista

Artiklar 37-48 av 113

per sida
Fallande ordning
  1. Herregud & Co bordskalender III
    Herregud & Co bordskalender III
    Beskrivning
    Den första bordsalmanackan från populära Herregud & Co kom ut 2015 och gjorde succé sedan dess har det utkommit en andra och nu kommer en tredje utgåva av dessa uppskattde bordskalendrar också denna gång med 365 nya utvalda bilder. En bild för varje dag som sprider glädje, hopp och eftertanke.

    Över 140 000 personer följer Herregud & Co på Facebook, och över 100 000 följer de små filurerna med vänliga äggögon på Instagram. Bakom de tecknade, tänkvärda och underfundiga ögonblicksbilderna ligger illustratören och kommunikatören Royne Mercurio. Han vill genom sina bilder påminna om att världen går att göra lite vackrare och lite varmare.

    En perfekt present till dig själv eller någon annan!

    Royne Mercurio är en bildintresserad trebarnspappa och kommunikatör i Svenska kyrkan i Linköpings domkyrkopastorat

    • Köp 3 för 153,00 kr/st
    • Köp 10 för 144,50 kr/st
  2. Herregud & Co Familjekalender 2020
    Herregud & Co Familjekalender 2020
    Beskrivning
    Över 125 000 personer följer Herregud & Co på Facebook, och över 48 000 följer de små filurerna med äggögon på Instagram.

    Bakom de tecknade, tänkvärda och underfundiga ögonblicksbilderna finns illustratören och kommunikatören Royne Mercurio. Han vill genom sina bilder påminna om att världen går att göra lite vackrare och lite varmare. Familjekalender 2020: Med kärlek, omtanke och lite planering så blir livet ganska så bra tillsammans! Låt Herregud & Co hjälpa familjen att hålla koll på allt som ska göras. Med familjekalendern från Herregud & Co på väggen får ni allt på samma plats. Kalendern innehåller ett blad för varje månad under 2020 med finurliga illustrationer från populära Herregud & Co. Med sex kolumner på varje blad blir det enkelt att hålla ordning på familjens alla aktiviteter eller annat viktigt kom-ihåg. Kalendern visar också veckor, namnsdagar och alla röda dagar.

    Royne Mercurio är bildintresserad trebarnspappa och till vardags kommunikatör i Svenska kyrkan i Linköpings domkyrkopastorat.

    • Köp 3 för 135,00 kr/st
    • Köp 10 för 127,50 kr/st
  3. Herregud & Co Mugg Lång fika
    Herregud & Co Mugg Lång fika
    Beskrivning
    Ibland, ja ganska ofta, är det en paus, ett leende och en god kopp kaffe du behöver. Låt populära Herregud & Co påminna dig om att det är viktigt att stanna upp ibland för att uppskatta livet. Eller ge bort en fin kaffemugg och påminnelse till en vän! Hundratusentals följer Herregud & Co på Facebook och på Instagram. Bakom de tecknade, tänkvärda och underfundiga ögonblicksbilderna ligger illustratören och kommunikatören Royne Mercurio. Han vill genom sina bilder påminna om att världen går att göra lite vackrare och lite varmare. Royne Mercurio är en bildintresserad trebarnspappa och kommunikatör i Svenska kyrkan i Linköpings domkyrkopastorat.
    • Köp 3 för 135,00 kr/st
    • Köp 10 för 127,50 kr/st
  4. Hitta någon att älska
    Hitta någon att älska
    Beskrivning
    Det här är en bok om de drömmar och frågor de flesta av oss har. Både när vi är i tonåren och mitt i livet, är singel eller har träffat någon. Frågor du som vill vägleda dina egna eller andra tonåringar och unga vuxna nog också vill ha svar på.

    Hur blir jag älskad för den jag är?

    Hur hittar jag den rätte?

    Gifta sig är det inte lika bra att vara sambo?

    Hur får vi bra sex?

    Är livslång kärlek bara en romantisk dröm?

    Vi talar mycket om en hållbar värld och ett hållbart liv, men sällan om hållbara relationer. Det gör den här boken. Du får praktiska och konkreta råd om hur du hittar någon du kan älska livet ut. Utan att kärleken och lusten tar slut. En dröm du kanske har, men inte vet hur du ska förverkliga.

    Alf B Svensson är en erfaren psykolog och en efterfrågad föreläsare. Hans böcker har sålts i mer än 100 000 exemplar. Boken bygger på intervjuer med tonåringar och unga vuxna om hur de lever, älskar och har sex.

    • Köp 3 för 153,00 kr/st
    • Köp 10 för 144,50 kr/st
  5. Hopp i mörkret - Craig Groeschel
    Hopp i mörkret - Craig Groeschel
    Beskrivning
    ”Jag vill tro, jag vill hoppas, men...” Som pastor har Craig Groeschel fått höra de orden många gånger. Ibland har han själv uttalat dem. Vi vill känna Guds närhet, vi vill förstå oss på honom, vi vill tro att han hör våra böner – men när livet gör som mest ont undrar nog de flesta av oss, om Gud egentligen bryr sig.
    Kanske hoppas vi och förtvivlar samtidigt. Då är frågan vad som talar högst – hoppet eller förtvivlan? Kan Gud vara god om livet är rena rama motsatsen?

    I Hopp i mörkret visar Groeschel på bibelberättelsen om pappan, som kom med sin demoniserade son till Jesus och sa: ”Jag tror. Hjälp min otro!” Den uppriktigheten uppskattade Jesus! Han helade inte bara pojken. Han befriade pappan också, från den hopplöshet som lagt sig över honom. Jesus vill göra samma sak för oss, idag. Groeschel har en dotter med svåra hälsoproblem och berättar öppet om hur det påverkar hans tro och Gudsrelation.
    Han uppmanar oss att inte hymla med de svåra frågor, som vi faktiskt har. Tvärtom! Gå till Gud med dem: Var var du när jag blev våldtagen? – Hur kunde du tillåta att mitt barn föddes med ett funktionshinder? – Varför kom cancern tillbaka? – Varför måste jag leva ensam när alla mina kompisar redan är gifta? När livet gör som mest ont längtar vi som mest efter förståelse och hopp. Sann förståelse. Äkta hopp. Det vi behöver få fatt i är att vi kan tro på en god Gud – när det är som mörkast. Det svåra, det som får oss att tvivla på att han bryr sig det minsta, just det kan stärka vår tro och föra oss närmare Gud. Det är budskapet i den här boken. Var ärlig mot dig själv och mot Gud! Gör som mannen i Bibeln och säg öppet och ärligt: ”Jag tror. Hjälp min otro!

    Craig Groeschel är grundare av och pastor i församlingen LifeChurch.tv, en ton­givande kyrka som finns på många platser och som skapat bibelappen YouVersion som laddats ner till över 300 miljoner enheter. Craig, hans fru, Amy, och deras sex barn bor i Edmond, Oklahoma där Life­Church.tv startade 1996. Craig är också författare till flera böcker.

    • Köp 3 för 144,00 kr/st
    • Köp 10 för 136,00 kr/st
  6. Hopp Inspiration i vardagen
    Hopp Inspiration i vardagen
    Beskrivning
    Hoppet bär oss, leder oss och ger oss ny kraft även de mörkaste dagarna. Hoppet ger oss liv när allt känns övermäktigt.
    Max Lucados texter har genom åren genomsyrats av hopp och i denna inspirerande bok finns ett urval av dessa texter samlade och presenterade tillsammans med vackert komponerade naturbilder. Låt den här boken fungera som en påminnelse om att leva ett liv präglat av hopp. Låt texterna skänka frid, uppmuntran och tacksamhet åt både bra och dåliga dagar. Ha dessa ord nära till hands och återvänd till dem för att hämta inspiration och glädje i vardagens med- och motgångar.

    Om författaren
    Max Lucado har i över trettio år inspirerat och uppmuntrat mer än 125 miljoner läsare runt om i världen. Han är pastor i Oak Hills Church i San Antonio, Texas.

    • Köp 3 för 153,00 kr/st
    • Köp 10 för 144,50 kr/st
  7. Huvudpunkter i Johannes undervisning
    Huvudpunkter i Johannes undervisning
    Beskrivning
    Detta är den fjärde och sista volymen i författarens tetralogi om stora teman i Nya testamentet. Böckerna har skrivits för att presentera en tolkning av Nya testamentet som håller jämna steg med seriös vetenskaplig forskning samtidigt som den konfronterar den troende med det nytestamentliga budskapets rikedom.
    Syftet är också att uppmuntra läsaren att inte bara vara en Ordets hörare; Nya testamentets budskap kräver en respons. Volymen koncentrerar sig på den undervisning som finns i det fjärde evangeliet och första Johannesbrevet: evangeliets grandiosa upptakt, alltså presentationen av den eviga person som kallas Ordet och inkarnerades i Jesus, för att föra Guds kärleksbudskap till oss människor. Vidare nödvändigheten att bli pånyttfödda för att kunna komma in i det eviga livet. Presentationen av Jesus genom de olika ‘Jag är’-utsagorna, enligt vilka Jesus kan uppfylla alla människornas behov. Jesu undervisning som framställs genom ett antal metaforer för att ge ett större eftertryck på sina åhörare. Här behandlas Jesu konfrontation med sin ‘stund’ – korsets stund – och hur hans upplyftande på korset samtidigt blir vägen till Fadern och härligheten. Vidare diskuteras här hur Jesus visar sina lärjungar, hur man kan förbli i honom genom bilden av vingården och vinträden. Två kapitel ägnas åt Första Johannesbrevet: Det första handlar om problemet med synden, där Johannes gör två till synes motsägelsefulla uttalanden: å ena sidan medger han att sanna troende människor syndar och å andra sidan säger han att de som är födda av Gud inte syndar och inte ens kan synda. Grundtexten ger svaret till detta problem. Det andra kapitlet handlar om Johannes två kriterier för att skilja mellan sann och falsk lära, en mycket viktig fråga i våra dagar
    • Köp 3 för 234,00 kr/st
    • Köp 10 för 221,00 kr/st
  8. I början skapade Gud
    I början skapade Gud
    Beskrivning
    Hur blev allting till?

    Universum, jorden, livet, djuren, växtriket, människan? I vår tid ägs sådana frågor av företrädare för en naturalistisk världssyn. En slumpmässig evolution har format den värld vi lever i, är den fastslagna sanningen. Många har förkastat Bibelns skapelseberättelse som ovetenskaplig, en mytisk saga utan förankring i modern forskning. Men stämmer verkligen den uppfattningen? Andra letar efter kompromisser mellan de två ursprungsberättelserna: den evolutionistiska och Bibelns. Men går de att förena? I den här antologin hittar du stöd för Bibelns påstående att Gud skapade allt, och inte bara utifrån argument såsom ”Det står ju i Bibeln”, utan baserat på vetenskapliga rön inom områden som geologi, biologi, fysiologi, kosmologi. Frågan är om vetenskapens nya upptäckter fortsätter att peka mot evolution som den bästa förklaringsmodellen, eller om dessa upptäckter avslöjar en intelligent designad skapelse. Antologin förklarar varför den kristna skapelsetron bättre än evolutionsläran kan svara på enkla frågor som: Varför är naturen vacker? Varför är människan målmed­veten och driven? Varför är jorden perfekt anpassad för att kunna vara värd för liv?Kapitelöversikt och författare 1. Historia, lovsång, myt eller saga? av AILA ANNALA
    2. Skapelsetro – en kort historik av VESA ANNALA
    3. Hur uppstod livet? av GÖRAN SCHMIDT
    4. Kosmologi av ANDERS GÄRDEBORN
    5. De vanligaste evolutionsargumenten i vågskålen av GÖRAN SCHMIDT
    6. Synliga spår efter en Skapare? av JOHNNY BERGMAN
    7. Jordens historia av MATS MOLÉN
    8. Informationssystem i naturen vittnar om Skaparen av SAMUEL LAMPA
    9. Pollinatörerna – livets motorer av ERIK ÖSTERLUND
    10. Människan – skapelsens krona av VESA ANNALA
    11. Människans härstamning av JOHNNY BERGMAN
    12. Vår fantastiska kropp av TORBJÖRN JORETEG
    13.Moral och mening av THOMAS FORSLIN, VESA ANNALA
    14. Människan som kulturskapande varelse av LISABET SANDBERG
    15. Kristen tro som teori och upplevelse av THOMAS FORSLIN

    • Köp 3 för 256,50 kr/st
    • Köp 10 för 242,25 kr/st
  9. I dur och moll
    I dur och moll
    Beskrivning
    I över femtio år har de varit ett av den kristna musikens allra mest kända och uppskattade sångarpar. För första gången delar de med sig av sin nästan osannolika resa och livsberättelse som garanterat kommer att fängsla och beröra. Boken är lika mycket en biografi som det är en personlig berättelse om de historiska förhållandena inom Pingströrelsen. Öppet och rakt på sak berättar de fängslande om både glädjeämnen och framgångar, och om fascinerande människor de mött både i Sverige och i USA, där de bott och verkat under många år. Utan bitterhet och hämnd skildras även kyrkopolitik, falskhet och ofattbara svek, som få känner till, men som oväntat hotade att beröva dem både livet och karriären. Det är även en skildring hur överlåtelsen till Jesus och längtan efter mer av Hans Ande också förde dem utanför samfundets gräns. Genom allt har deras kallelse till entreprenörskap och kreativitet, även under svåra tider, alltid funnit nya vägar framåt.
    • Köp 3 för 216,00 kr/st
    • Köp 10 för 204,00 kr/st
  10. Jag är inte längre rädd - En bok om kärlek
    Jag är inte längre rädd - En bok om kärlek
    Beskrivning
    Vi får inget manus för livet. Inte heller kan vi öva oss på förhand. Många gånger kan det kännas skrämmande, men med kärleken som en trygg vägvisare får vi landa där vi är kallade att leva i frihet Det handlar om medvetenhet och om mod. Sanningen är redan nerlagd i oss. Det finns inga genvägar till självkännedom, men den som tar sin innersta längtan på allvar får förmågan att orientera sig mot miraklet. Vår intuition, de stilla aningarna och viskningarna inom oss, hjälper oss att urskilja stigen framåt.

    Tommy Hellsten skriver i sin nya bok om att leva i tillit, i överlåtelse och upplevelsen av att vara buren. Han skriver om en livsförvandlande upptäckt: vi får lära oss älska oss själva på det sätt som Gud älskar oss. I en tillvaro där kärleken är verklighetens grund finns ingenting att frukta.

    Allt är bra, för jag lever omsluten av kärlek.

    Tommy Hellsten är finlandssvensk terapeut, teolog och författare till flera böcker, bland dem Flodhästen i vardagsrummet och Ju mindre du gör desto mer får du gjort. På Libris har han utkommit med Du är mer än du anar och När allt faller på plats.

    • Köp 3 för 202,50 kr/st
    • Köp 10 för 191,25 kr/st
  11. Jesus kommer synligt för alla
    Jesus kommer synligt för alla
    Beskrivning
    Jesus kommer synligt för alla är skriven för dig som vill veta mer om det som händer i den yttersta tiden. Boken förmedlar både insikter och hopp. Gud håller sig till en fastställd tidsplan. I den här boken ger Bertil Swärd, mång­­årig uppskattad bibellärare, en översikt över Guds plan genom tiderna­. Fokus läggs på händelserna innan och efter Jesu återkomst. Swärd utforskar noggrant de stora eskatologiska ämnena utifrån gammaltestamentliga profetior och inte minst Jesu egna ord. Bland ämnena finns bland annat:
    • Tecknen på Jesu återkomst
    • Antikrist
    • Harmagedon
    • Tusenårsriket
    • Den yttersta domen
    • En ny himmel och en ny jord

    Jesus kommer synligt för alla är skriven för dig som vill veta mer om det som händer i den yttersta tiden. Boken förmedlar både insikter och hopp.

    • Köp 3 för 166,50 kr/st
    • Köp 10 för 157,25 kr/st
  12. Kallad och avsatt
    Kallad och avsatt
    Beskrivning
    Omvärdering av Lars Johan Österblom och missionen på estländska Ormsö (1873–1887)

    Den 11 mars 1887 beslutade de ryska myndigheterna i Reval (nuvarande Tallinn) att utvisa Lars Johan Österblom för all framtid.

    Österblom hade då bott och verkat på lilla Ormsö i drygt 13 år, utsänd av Evangeliska Fosterlandsstiftelsen i Stockholm för att undervisa och missionera i de svenska områdena i Estland. Lars Johan Österblom är ett tydligt exempel på hur svenska missionärer i utlandet kunde komma i kläm mellan de världsliga myndigheterna och kyrkan de arbetade för. Väl hemma i Sverige blev Österblom också avskedad från Evangeliska Fosterlandsstiftelsen för felaktig lära.

    Leif Carlsson skildrar, utifrån ett unikt brevmaterial, den färgstarke Lars Johan Österbloms tid i Estland. Han har beskrivits som en egoistisk kulturförstörare, men Carlsson visar helt andra sidor av hans verksamhet och tecknar ett rikt porträtt av livet i de svenskestniska byarna under 1800-talets andra hälft

    • Köp 3 för 220,50 kr/st
    • Köp 10 för 208,25 kr/st
View as Tabell Lista

Artiklar 37-48 av 113

per sida
Fallande ordning

 

 

Måndag - Fredag 9.30-17.30
Lördag 10-14

 

 

 

 

 

 

För avvikande öppettider se:
Öppettider

Öppettider i Piteå