View as Tabell Lista

Artiklar 301-324 av 324

Page
per sida
Fallande ordning
  1. Tro som övervinner
    Tro som övervinner
    Beskrivning
    En samling predikningar av Smith Wigglesworth.

    Smith Wigglesworth blev kallad trons apostel, då hans predikningar var fyllda av tro på Guds ords inspiration och kraft. han föddes 1859 i England och verkade fram till 1946 då han vid 87 års ålder gick hem till Herren. Mäktiga tecken och under följde hans tjänst.

    Detta är en samling predikningar fyllda av Guds ord, men också talrika exempel på hur han genom att tillämpa ordet fick se märkliga Gudsingripanden.

    Wigglesworth bevisade att det går att göra samma gärningar som dem Jesus gjorde, och ännu större. Där han drog fram, välden över, blev mängder med människor befriade och mirakulöst helade.

    Boken utgör en fortsättning av "Ständigt växande tro", som var Vingårdens första bokutgivning.
    • Köp 3 för 106,25 kr/st
  2. Trons glöd
    Trons glöd
    Beskrivning
    En samling texter om överlåtelse och tro.
    24,99 kr
  3. Trons vittnen : berättelser för daglig läsning
    Trons vittnen : berättelser för daglig läsning
    Beskrivning
    Trons vittnen innehåller bibliska gestalter som aposteln Tomas, Maria Magdalena och Maria, Marta och Lasaros, men även äldre kyrkohistoriskt intressanta namn som Ignatius av Loyola, William Wilberforce och den heliga Birgitta, och svenskar som Nathan Söderblom, Bo Giertz, Lina Sandell och Paul Petter Waldenström.
    • Köp 3 för 175,50 kr/st
    • Köp 10 för 165,75 kr/st
  4. Tröstens trädgård
    Tröstens trädgård
    Beskrivning
    Tröst, medkänsla och vägledning för den som bär på besvikelse och sorg av något slag, kanske efter förlust av en kär människa, eller efter att ha mist vänner, hälsa, ungdom, frid eller arbete.

    Biskop emeritus Martin Lönnebo använder trädgården som bild och vägleder till sju tröstande gläntor. Boken har tidigare getts ut med titeln Den underbara trädgården, och denna nya utgåva är bearbetad av Martin Lönnebo och Carolina Johansson och full av trädgårdsbilder.

    "Här i stillheten hörs också det outsagda. Smärtan talar utan ord. Och orden kommer inte tillbaka. Det är Någon som lyssnar och förstår."

    Sagt om Bönens trädgård (2011) "... mycket genomtänkt pedagogik och livshållning" UNT
    "En varm bok" Corren

    • Köp 3 för 90,00 kr/st
    • Köp 10 för 85,00 kr/st
    • Köp 25 för 80,00 kr/st
  5. Trygg i herdens famn : hopp och Uppmuntran från Psalm 23
    Trygg i herdens famn : hopp och Uppmuntran från Psalm 23
    Beskrivning
    Hopp och uppmuntran från Psalm 23 Existerar mer kärleksfulla ord? Inramade och upphängda i sjukhuskorridorer, inristade på väggar i fängelseceller, citerade av de unga och viskade av de döende. I dessa rader har sjömän funnit en hamn, de rädda har funnit en fader och de som har det svårt har funnit en vän.Kan du hitta öron som aldrig har hört dessa ord? Tonsatta i hundratals sånger, uttalade av tusentals människor, hemmahörande i miljontals hjärtan. Ett av alla dessa hjärtan kanske är ditt.
    • Köp 3 för 99,00 kr/st
    • Köp 10 för 93,50 kr/st
    • Köp 25 för 88,00 kr/st
    • Köp 50 för 82,50 kr/st
    • Köp 100 för 77,00 kr/st
  6. Upptäck hemligheten till ett fungerande böneliv
    Upptäck hemligheten till ett fungerande böneliv
    Beskrivning
    I denna fängslande bok kombineras biblisk undervisning med personlig erfarenhet. Här erbjuds ett antal praktiska verktyg att tillämpa i ditt liv. Boken kommer att hjälpa dig att förstå bönens vidsträckta dimension och uppmuntra dig att göra förbön till en naturlig del av det dagliga livet. Steg för steg tar Suzette dig igenom Bibeln och visar hur man kan förstå de sätt som Gud använder för att leda människor in i ett böneliv och hur Han svarar på bön. Med sitt unika och humoristiska sätt att uttrycka sig kommer hon att utmana dig och tända en ny hängivenhet och förmåga till effektiv bön inom dig. Suzette Hattingh är grundare av missionsorganisationen ”Voice in the city”. Hennes tjänst har omfattande utåtriktat evangelisationsarbete och en mycket stor nöd för ”de med brustna hjärtan”. Hon reser över hela världen och håller stora evangelisationskampanjer. Suzette Hattingh var under många år Reinard Bonkes medarbetare och är nu ledare för organisationen Voice in the city. Suzette är bosatt i Tyskland.
    175,00 kr
  7. Urkraft: aftonbris blåser dag till havs
    Urkraft: aftonbris blåser dag till havs
    Beskrivning
    I denna antologi slår ett antal skribenter upp sina personliga himlafönster. De bjuder på livserfarenhet som kan ge vardagen hopp och kanske en tankeställare?
    75,00 kr
  8. Vägen till kontemplation
    Vägen till kontemplation
    Beskrivning
    Varje ögonblick och varje händelse i varje människa liv på jorden sår någonting i hennes själ. För alldeles som vinden bär med sig tusenden av osynliga och synliga bevingade frön, så för tiden ström med sig frön till andligt liv som oförmärkt kommer till vila i människors sinnen och viljor.
    Ur boken

    Vägen till kontemplation är en andlig klassiker. Det är en vägledning i bön där Merton på ett lättfattligt och samtidigt fördjupande sätt ger oss ett koncentrat av mystikernas erfarenhet och tradition. Han tar oss med i den kontemplativa bönen olika skikt och ger vägledning. Den är även en livgivare för den som längtar efter andligt liv och en erfarenhet av den verklighet som går utöver den krassa och materialistiska värld vi lever i. Den här boken tar oss med till de djupa källor som är omistliga för att leva ett sant mänskligt liv.

    Boken har varit utgiven tidigare men har nu utökats och nyöversatts utifrån Mertons bok New Seeds of contemplation. Vägen till kontemplation är en naturlig start på den klassikerserie inom andlig vägledning och spiritualitet som Libris börjar publicera hösten 2016.

    Thomas Merton, var trappistmunk och räknas till en av vår tids ledande teologer. Han dog tragiskt 1968. Han har publicerat ett 50-tal böcker i olika ämnen och finns översatt till många språk. På Libris har tidigare utkommit Resa i den inre verkligheten och Liv och helighet

    150,00 kr
    • Köp 3 för 220,50 kr/st
    • Köp 10 för 208,25 kr/st
  9. Vakna till ljudet av hans röst
    Vakna till ljudet av hans röst
    Beskrivning
    Den här boken är inte bara tänkt som avkoppling och nöje. Den är till för dig som ber om mer – att få höra från Gud, ta emot hans ledning och vederkvickas i djupet av din själ. Med sin första andaktsbok gör Priscilla Shirer valet enkelt. För trots att hon skrivit flera bästsäljande böcker och bibelstudier, trots att hon ofta talar inför tusentals personer på konferenser och i kyrkor världen över, börjar allting på samma plats för Priscilla som för dig.Ensam med Gud. Ensam med hans ord.

    ”De andakter som du kommer att möta här är personliga viskningar från Guds Ande till min egen själ det senaste decenniet. Från början skrev jag inte ner dem med intentionen att publicera dem, utan helt enkelt för att teckna ner min egen personliga tid med Herren, fångad i anteckningsblock med spiralpärm, fyllda med vita papper med breda linjer. De här texterna och andakterna har ofta utmanat mig, andra gånger uppmuntrat mig, men varje gång har de förvandlat mig på något viktigt sätt – de har flyttat mitt fokus, förändrat mitt perspektiv, tvingat mig att agera och renat mina innersta motiv. Jag ber att Gud varje dag ska locka dig bort ifrån den snabba, tidsbundna virvelvind som mindre viktiga (men nödvändiga) sysslor innebär, och ställa in ditt fokus på större ting – sådant som inte applåderas och uppskattas av majoriteten, men som värderas för evigt av Någon … Honom som vill väcka dig varje dag med ljudet av sin röst.

    ur författarens förord

    Om författaren:
    Priscilla Shirer har de senaste tjugo åren stått i heltids­tjänst för Gud. Hon och hennes man, Jerry, har grundat Going Beyond Ministries, och ser det som en förmån att få betjäna troende över hela spektrat av Kristi kropp. Priscilla har skrivit flera klassiska böcker och bibelstudier; bland dem finns Ett hjärta som glöder utgiven på Livets Ords Förlag.

    • Köp 3 för 135,00 kr/st
    • Köp 10 för 127,50 kr/st
  10. Välsigna min väg
    Välsigna min väg
    Beskrivning

    Välsigna min väg innehåller drygt hundra böner för den inre och yttre vandringen. Det är böner som präglas av enkelhet, pilgrimslivets andlighet, kyrkans tradition och öppenhet för världens problem. Bönerna är nyskrivna eller inspirerade av äldre böner och lämpar sig extra bra – men inte enbart – för pilgrimen.

    ” Bevara dina pilgrimer denna dag.
    Visa dem den väg de ska gå.
    Välsigna deras steg.
    Och för dem tryggt hem till dig.

    • Köp 3 för 153,00 kr/st
    • Köp 10 för 144,50 kr/st
  11. Vandra med Frälsarkransen
    Vandra med Frälsarkransen
    Beskrivning
    Vandra med Frälsarkransen beskriver hur alla, oavsett om vi bor i stan eller på landet, kan hitta platser för eftertanke, meditation och bön i vårt eget närområde. Därför är tanken att de här vandringarna ska kunna göras var man än befinner sig: vid ett stort träd, en bro, en kyrkogård, en livlig gågata eller en saluhall. Boken är ett redskap för den som vill öva sig i att leva som pilgrim mitt i livet och vardagen. Frälsarkransens pärlor är bokens utgångspunkt. 2015 års version av Vandra med Frälsarkransen har uppdaterats med Hemlighetspärlan som nu fått en grön nyans. De sju pilgrimsvandringarna är: Himlen under mina fötter Kärleksvandring Hemlighetsvandring Ökenvandring Från död till liv Paxvandring Mot mitten.
    • Köp 3 för 140,25 kr/st
  12. Vandring i ljuset
    Vandring i ljuset
    Beskrivning
    En meditativ vandring med tolv stationer
    65,00 kr
  13. Vandringsleden
    Vandringsleden
    Beskrivning
    Det är stor skillnad mellan att orientera sig på egen hand i en skog och att följa en vandringsled. I sin bok, Vandringsleden, stakar bibelläraren Anders Sjöberg ut en stig in i evangeliernas berättelser. De kärnfulla kommentarerna till föreslagna bibeltexter möjliggör en kort, innehållsrik andakt, men deras tydliga tilltal ger också stoff till långsam eftertanke. Andaktsboken är så enkelt skriven att en ovan bibelläsare kan förstå den och samtidigt så mättad med innehåll och nyfikna observationer i Bibelns texter att en erfaren förkunnare kan ösa ur den och få nya uppslag till sin undervisning. Vandringsleden innehåller både stora bibliska slinjer och detaljerade notiser, både vardagliga illustrationer och teologiska distinktioner, både evangelisk tröst och brådskande förmaningar. Den innehåller med andra ord allt det där som en god andaktsbok ska innehålla. Markus Hector, präst Aakirkeby, Bornholm.

    Anders Sjöberg har jobbat som bibellärare under större delen av sitt yrkesverksamma liv. Han har varit huvudlärare i Nya testamentet på Johannelunds teologiska högskola och bibelskoleföreståndare och författat en rad böcker i olika bibliska ämnen.

    • Köp 3 för 216,00 kr/st
    • Köp 10 för 204,00 kr/st
  14. Vanmakt och allmakt : 30 texter med inspiration från Olov Hartmans böner och psalmer
    Vanmakt och allmakt : 30 texter med inspiration från Olov Hartmans böner och psalmer
    Beskrivning
    30 betraktelser med utgångspunkt från en bön eller psalmvers av Olov Hartman. På sitt personliga sätt knyter Caroline Krook ihop Hartmans diktning med Bibelns ord och egna reflektioner om livet och tron.Boken innehåller också en längre inledning om Olov Hartmans liv och livssyn. »Det är inte ett försök att tolka Olov Hartmans teologi, utan det handlar mer om en ärebetygelse till honom som betytt så mycket för min tro och min egen teologi« berättar Caroline Krook inledningsvis. »Jag hoppas att andakterna ska kunna öppna sig även för dem som aldrig har hört ett ord om Olov Hartman, och för dem som känner honom kan det bli igenkännandets glädje.«Vanmakt och allmakt är en utmärkt följeslagare med daglig läsning under en månads tid.
    • Köp 3 för 112,50 kr/st
    • Köp 10 för 106,25 kr/st
  15. Var dag med Psaltaren : Urval av psaltartexter för årets alla dagar
    Var dag med Psaltaren : Urval av psaltartexter för årets alla dagar
    Beskrivning
    I Var dag med Psaltaren får vi ett kort bibelord för dagen hämtat från Psaltaren. Texterna representerar många olika sinnesstämningar. De kan tjäna både till tröst och till uppbyggelse. Framför allt kan de vara till hjälp i den dagliga bönen och andakten. Jesus läste Psaltaren och citerade den ständigt. När vi ber Psaltarens böner andas vi alltså ut samma ord som Jesus en gång gjorde. Var dag med Psaltaren vill uppmuntra oss att vila i att läsa orden och vara personliga i vår bön, även om vi bara läser någon annans ord.
    215,00 kr
  16. Var dags bön
    Var dags bön
    Beskrivning
    Boken Var Dags Bön är en andaktsbok i fickformat, med enkla dagliga böner (morgon-, middag- och aftonbön) utifrån tre metoder: Pilgrim, Frälsarkransen, Psaltaren.
    Boken innehåller tre dagliga andakter i tre veckor (en vecka/metod). Den egna bönen fogas in i större sammanhang. Det blir en inbjudan att variera sitt andaktsliv och upptäcka fler metoder.

    • Köp 3 för 144,50 kr/st
  17. Var morgon ny : each day a new beginning på svenska
    Var morgon ny : each day a new beginning på svenska
    • Köp 3 för 126,00 kr/st
    • Köp 10 för 119,00 kr/st
  18. Vara i bön utan att be om något
    Vara i bön utan att be om något
    Beskrivning
    Hur vi ber - och hur gärna vi ber - beror mycket på hur vi tänker oss att den vi ber till ser på oss, menar Margareta Melin. Att vända sig till någon som man tror är missnöjd och krävande är något helt annat än att förvänta sig att bli sedd med goda ögon, och välkomnad med ett leende.

    I sin nya bok Vara i bön utan att be om något vill hon lyfta fram att vi får vara villkorslöst inför Gud, utan att prestera bön. Bön är mer och annat än att be om saker. Att be kan vara att påminna sig om att Gud är så nära. Att stilla sig och lyssna in den närvaron. Att innan man börjar något förena sig med denna gudsnärvaro och att återvända till den mellan varven. Att andas lugnt.

    Hemligheten är också denna: allt är bön. Vårt arbete, våra handlingar är bön när vi vill att det vi gör ska vara till hjälp och glädje. Det är i grunden inte konstigare att be än att andas. Mellan skaparen och skapelsen finns inga avstånd, allt är genomandat av Guds närvaro. Den som genomandas kosmos andas också i oss.

    Margareta Melin är författare och poet. År 2009 fick hon H.M. Konungens medalj för betydelsefulla insatser som författare i andliga och existentiella ämnen. På Libris har hon gett ut Kärleken en bro, Den inre källan, Vara den jag är, Tro ditt hjärta om gott och Förlåta - och bevara sitt hjärta.

    • Köp 3 för 157,49 kr/st
    • Köp 10 för 148,75 kr/st
  19. Vardagens Gud
    Vardagens Gud
    Beskrivning
    Vardagens Gud är en andaktsbok för alla som befinner sig mitt i livet. Alla som ibland har smulor på köksbordet och udda handdukar i badrummet, som ibland glömmer bort att stanna upp och andas och som emellanåt tycker att datorns ordbehandlingsprogram är mer än lovligt bökigt.
    • Köp 3 för 112,50 kr/st
    • Köp 10 för 106,25 kr/st
  20. Vardagstankar : bilder och texter nära ditt hjärta
    Vardagstankar : bilder och texter nära ditt hjärta
    Beskrivning
    Vacker presentbok med bilder och texter nära ditt hjärta!Varsågod! Här är några bilder och några tankar från mig till dig. Jag vill dela med mig. Det som rört vid mitt hjärta kanske rör vid ditt. Då kan vi gå tillsammans. Ett stycke delad vardag.
    • Köp 3 för 126,00 kr/st
    • Köp 10 för 119,00 kr/st
  21. Vårt barn, Guds barn : tankar om födelse och dop
    Vårt barn, Guds barn : tankar om födelse och dop
    Beskrivning
    Vårt barn, Guds barn innehåller dikter, böner, bibeltexter och reflektioner kring födelse, föräldraskap och dop. Boken är också rikt illustrerad av Marijke ten Cate, som även illustrerat Bibeln för små och stora. Här finns livsnära texter om det stora miraklet att få möta en ny människa för första gången, tryggheten i att få lämna sitt barn i Skaparens händer och ord av tröst i stunder av kamp. Glädjeämnen och utmaningar för dagens föräldrar knyts ihop med erfarenheterna hos några av Bibelns mödrar och fäder . vi har något viktigt gemensamt. Vi är allesammans Guds barn.
    • Köp 3 för 99,00 kr/st
    • Köp 10 för 93,50 kr/st
    • Köp 25 för 88,00 kr/st
    • Köp 50 för 82,50 kr/st
    • Köp 100 för 77,00 kr/st
  22. Veckovis : en växabok
    Veckovis : en växabok
    Beskrivning
    Andaktsbok för alla åldrar med femtiotvå korta texter. Rikt illustrerad med fotografi eller bild i fyrfärgstryck vid varje text. Lättläst och uppbyggande med "Veckans bibelord" och "Veckans tillämpning". Varje text utgår från en iakttagelse i vardagen, ger en reflektion om livet och utmanar till konkret handling. Lämplig som presentbok.
    75,00 kr
  23. Villkorslöst älskad
    Villkorslöst älskad
    Beskrivning
    Livets mening och Guds kärlek är inget du och jag måste sträva efter att utveckla eller prestera. Vi är redan oändligt älskade. Det är vår djupaste grund." Olle Carlsson har under flera år varit med och firat en enkel mässa i en av kyrkorna i Storstockholm. Den har blivit en mötesplats för människor som likt honom själv längtar efter att få fördjupa sitt andliga sökande och leva ett upprättat liv trots sina tillkortakommanden, och den samlar varje vecka 1500 personer. I Villkorslöst älskad berättar Olle Carlsson om egna och andras erfarenheter av mötet med den villkorslösa kärleken. Han skriver den spännande resan fram till att ta sitt liv på allvar och om att söka efter mening, tillit och helhet. Olle Carlsson är kyrkoherde i Katarina församling i Stockholm, författare och föreläsare. De flesta texterna i den här boken är tidigare publicerade i hans bok Kristendom för ateister. På Bonniers förlag har han också gett ut den självbiografiska boken Mitt himla liv.
    • Köp 3 för 45,00 kr/st
    • Köp 10 för 42,50 kr/st
    • Köp 25 för 40,00 kr/st
  24. Vis & Vacker
    Vis & Vacker
    Beskrivning
    Reflektioner från Salomos Ordspråk med fina naturbilder
    250,00 kr
View as Tabell Lista

Artiklar 301-324 av 324

Page
per sida
Fallande ordning

Måndag - Fredag 10-17

Lördagsstängt från 25/4 - 25/7

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

För avvikande öppettider se:
Öppettider

Öppettider i Piteå