View as Tabell Lista

8 artiklar

per sida
Fallande ordning
  1. Bröders gemenskap/bok 6
    Bröders gemenskap/bok 6
    Beskrivning
    Rosenius har en särskild förmåga att analysera det som rör sig i människans innersta. Få kan som Rosenius avslöja våra självcentrerade och svekfulla hjärtan. Men han har också fått uppleva hur hjärtat kan fyllas med glädje och frid. Genom hela undervisningen går en evangelisk ton av trosvisshet. Hemligheten ligger i att han fått inblick i Guds hjärta - och tagit emot hans nåd och trofasthet. Rosenius har lärt känna den underbare - levande Guden. När dessa gamla texter nu ges ut på nytt, språkligt bearbetade för 2000-talet, sker det med förhoppningen att många läsare skall finna nåden i Guds hjärta. Del 6 av 7 pocketböcker handlar om syskongemenskapen i församlingen och förutsättningar för kristen enhet
    125,00 kr
  2. En har dött för alla /bok 3
    En har dött för alla /bok 3
    Beskrivning
    Carl Olof Rosenius har en särskild förmåga att analysera det som rör sig i människans innersta. Få kan som Rosenius avslöja våra självcentrerade och svekfulla hjärtan. Men han har också fått uppleva hur hjärtat kan fyllas med glädje och frid. Genom hela undervisningen går en evangelisk ton av trosvisshet. Hemligheten ligger i att han fått inblick i Guds hjärta - och tagit emot hans nåd och trofasthet. Rosenius har lärt känna den underbare - levande Guden, han som har dött en gång för alla. När dessa gamla texter nu läses in på nytt, språkligt bearbetade för 2000-talet, sker det med förhoppningen att många lyssnare skall finna nåden i Guds hjärta
    125,00 kr
  3. Gud, den underbare /bok 1
    Gud, den underbare /bok 1
    Beskrivning
    Rosenius har en särskild förmåga att analysera det som rör sig i människans innersta. Få kan som Rosenius avslöja våra självcentrerade och svekfulla hjärtan. Men han har också fått uppleva hur hjärtat kan fyllas med glädje och frid. Genom hela undervisningen går en evangelisk ton av trosvisshet. Hemligheten ligger i att han fått inblick i Guds hjärta - och tagit emot hans nåd och trofasthet. Rosenius har lärt känna den underbare - levande Guden. När dessa gamla texter nu ges ut på nytt, språkligt bearbetade för 2000-talet, sker det med förhoppningen att många läsare skall finna nåden i Guds hjärta
    125,00 kr
  4. Guds Ande och ord/Bok 5
    Guds Ande och ord/Bok 5
    Beskrivning
    Carl Olof Rosenius har en särskild förmåga att analysera det som rör sig i människans innersta. Få kan som Rosenius avslöja våra självcentrerade och svekfulla hjärtan. Men han har också fått uppleva hur hjärtat kan fyllas med glädje och frid. Genom hela undervisningen går en evangelisk ton av trosvisshet. Hemligheten ligger i att han fått inblick i Guds hjärta – och tagit emot Guds nåd och förlåtelse. Underviningen i Rosenius har fått smaka på vad det innebär att få vara rättfärdigden femte boken koncentreras kring Ordet, dopet och nattvarden. När dessa gamla texter nu ges ut på nytt, språkligt bearbetade för 2000-talet, sker det med förhoppningen att många läsare skall finna ”nåden i Guds hjärta”. Carl Olof Rosenius (1816–68) är en av Sveriges mest lästa författare. Redan under sin livstid blev han genom sin tidning Pietisten ledare för en folkväckelse. Minst 2 miljoner exemplar av hans böcker har tryckts på svenska och 1 miljon på andra språk. Rosenius har översatts till mer än trettio språk
    125,00 kr
  5. Jesus, bli när oss!/bok 7
    Jesus, bli när oss!/bok 7
    Beskrivning
    Rosenius har en särskild förmåga att analysera det som rör sig i människans innersta. Få kan som Rosenius avslöja våra självcentrerade och svekfulla hjärtan. Men han har också fått uppleva hur hjärtat kan fyllas med glädje och frid. Genom hela undervisningen går en evangelisk ton av trosvisshet. Hemligheten ligger i att han fått inblick i Guds hjärta - och tagit emot hans nåd och trofasthet. Rosenius har lärt känna den underbare - levande Guden. Den sjunde boken handlar om frälsningsvisshet, vikten att ha ett levande hopp och ha en beredskap inför Herrens återkomst. När dessa gamla texter nu ges ut på nytt, språkligt bearbetade för 2000-talet, sker det med förhoppningen att många läsare skall finna nåden i Guds hjärta
    125,00 kr
  6. Rättfärdig i Jesus/bok 4
    Rättfärdig i Jesus/bok 4
    Beskrivning
    Carl Olof Rosenius har en särskild förmåga att analysera det som rör sig i människans innersta. Få kan som Rosenius avslöja våra självcentrerade och svekfulla hjärtan. Men han har också fått uppleva hur hjärtat kan fyllas med glädje och frid. Genom hela undervisningen går en evangelisk ton av trosvisshet. Hemligheten ligger i att han fått inblick i Guds hjärta – och tagit emot Guds nåd och förlåtelse. Rosenius har fått smaka på vad det innebär att få vara rättfärdig i Jesus trots all synd och orenhet. När dessa gamla texter nu ges ut på nytt, språkligt bearbetade för 2000-talet, sker det med förhoppningen att många läsare skall finna ”nåden i Guds hjärta”. Carl Olof Rosenius (1816–68) är en av Sveriges mest lästa författare. Redan under sin livstid blev han genom sin tidning Pietisten ledare för en folkväckelse. Minst 2 miljoner exemplar av hans böcker har tryckts på svenska och 1 miljon på andra språk. Rosenius har översatts till mer än trettio språk
    125,00 kr
  7. Syndens dagliga plåga/bok 2
    Syndens dagliga plåga/bok 2
    Beskrivning
    Rosenius har en särskild förmåga att analysera det som rör sig i människans innersta. Få kan som Rosenius avslöja våra självcentrerade och svekfulla hjärtan. Men han har också fått uppleva hur hjärtat kan fyllas med glädje och frid. Genom hela undervisningen går en evangelisk ton av trosvisshet. Hemligheten ligger i att han fått inblick i Guds hjärta - och tagit emot hans nåd och trofasthet. Rosenius har lärt känna den underbare - levande Guden. När dessa gamla texter nu ges ut på nytt, språkligt bearbetade för 2000-talet, sker det med förhoppningen att många läsare skall finna nåden i Guds hjärta
    125,00 kr
View as Tabell Lista

8 artiklar

per sida
Fallande ordning

Måndag 10-19

Tisdag- Fredag 10-17


 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

För avvikande öppettider se:
Öppettider

Öppettider i Piteå