Köpvillkor

Priser och betalning

Våra priser visas i SEK (svenska kronor) och alla priser är inklusive moms. (För böcker gäller 6 %, matvaror (Bakopeppar) 12 % och övrigt 25 % moms.)
Innan du slutför din beställning kan du se totalt pris inklusive frakt i kassan. Du får också en orderbekräftelse med e-post. Kontrollera uppgifterna i orderbekräftelsen och om något är fel ber vi dig att omedelbart höra av dig till oss på info@duvan.se eller 0911-161 00 (Vanligen öppet måndag – fredag 10.00–17.00). Du måste vara minst 18 år eller ha målsmans godkännande för att göra en beställning.

Mängdrabatter

För många artiklar gäller ett lägre pris om du köper fler än en av samma artikel. Dessa priser finns i så fall angivna i anslutning till Köp-knappen.

Prissättning

Det är inte med nödvändighet så att pris på webben är detsamma som i fysisk butik, framför allt vad gäller mängdrabatter.

Betalningsalternativ

Du kan välja att betala din beställning med Swish (0 kr)  kort (0 kr) eller faktura (30 kr) /order. Vid kortbetalning kommer vi inte att dra några pengar förrän ordern är packad.

 

Frakt

Vi strävar alltid efter att du ska få din beställning så snart som möjligt. I huvudsak använder vi oss av DHL och Postnord för leverans av din beställning.
Kostnad för frakt vid beställning på webben är alltid 60 kr/order.
Paket ligger kvar på utlämningsstället i ca två veckor. För paket som inte hämtas ut debiteras kunden 150 SEK.

Förväntad leveranstid är 2-8 dagar för lagervaror.

För privatpersoner:

Beställningar med låg vikt skickas vanligen per brev. Om vikt och volym överskrider vad som är lämpligt för brev skickar vi som paket DHL för uthämtning vid närmaste DHL Servicepoint.

För församlingar och företag:

Beställningar med låg vikt skickas vanligen per brev. Om vikt och volym överskrider vad som är lämpligt för brev skickar vi som paket DHL. Dessa körs då ut till dig på angiven leveransadress. Om du har några andra önskemål kring leveransen är du välkommen att höra av dig till oss.

Leveransavvikelser

Vid leverans till kund är Duvan Bok & Kontor ansvarig för om böckerna skadas eller försvinner under transporten. Du som kund är skyldig att vid mottagande göra en skadekontroll innan leveransen godkänns. Vid eventuell leverans från kund till Duvan är kunden själv ansvarig för detta. Vi försöker alltid informera dig om det uppstår problem i leveransen. I Första hand sker detta via e-post.

Utlandsförsändelser

OBS! För utrikesförsändelser debiterar vi faktisk fraktkostnad.


Lagerstatus

Förklaringar för olika lagerstatus

Ej utkommen

Innan boken kommit ut.

Finns i lager

När boken finns antingen i vårt eller vår leverantörs lager och kan skickas snarast.

Tillfälligt slut

När boken är slut i lager och man väntar på en ny sändning från tryckeriet.

Beställningsvara

När boken inte finns i lager för omedelbar leverans. Till exempel importböcker eller print-on-demand.

Spärrad

Spärrad används under kortare perioder på artiklar som tillfälligt inte går att beställa på grund av lagerbyte.

Definitivt slut/Utgången

När boken är slut i lager och inte kommer ges ut igen med samma ISBN.

Begränsat lager

Används för böcker som är slut på förlaget men där det finns (ett fåtal) kvar hos oss. Reservation för ev. prishöjningar

 

Retur och reklamation

Kund har rätt att returnera leveranser. Kund skall lämna Duvan Bok & Kontor meddelande per e-post eller telefon om detta inom fjorton (14) dagar från den dag kunden tog emot varan. Returporto betalas av kunden.

Returrätten gäller inte outlösta paket.

Returnerad produkt skall vara i oanvänt och oskadat skick.

Om kund utan att meddela Duvan Bok & Kontor ej hämtar ut försändelse, debiterar Duvan Bok & Kontor f.n. 150 SEK som kompensation för frakt och omkostnader.

Om kund utnyttjar sin returrätt, skall Duvan Bok & Kontor snarast och senast inom trettio (30) dagar betala tillbaka vad kund betalat till Duvan Bok & Kontor. Tiden räknas från den dag Duvan Bok & Kontor tog emot kundens e-postmeddelande om att avtalet frånträtts.

Vid all leverans från kund till Duvan Bok & Kontor är kund ansvarig för om varan skadas eller
försvinner under transporten. varan ska returneras i oförändrat skick.

Vid eventuella reklamationer. Står kunden för returfrakten och Duvan skickar ersättningsvaran så fort den felaktiga varan kommer tillbaka eller betalar tillbaka pengarna till kundens konto.

Måndag 10-19

Tisdag- Fredag 10-17


 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

För avvikande öppettider se:
Öppettider

Öppettider i Piteå