Himlen - Vårt rätta hem

Vad händer när vi dör? Finns himlen på riktigt? Kommer vi att känna igen människor när vi kommer dit? Vilken roll spelar änglarna i våra liv? Och vad händer med dem som inte känner Jesus? Finns det en plats utan Gud som kallas helvetet? Hur kan vi leva och bevara hoppet om ett evigt liv?

När Kristus är mitt liv blir döden en vinst, skriver aposteln Paulus. Döden kan inte skilja mig från Jesus. Om jag dör i tron på Jesus, har jag inget förlorat utan vunnit allt. Döden blir verkligen en vinst. Som kristen kan vi se fram mot en spännande fortsättning på livet efter döden, något som går utöver allting annat. Livet i Kristus är ingen verklighetsflykt. Det är själva verkligheten. I den får vi leva och verka och tjäna Kristus och våra medmänniskor i kärlek så länge vår korta stund på jorden varar. (Ur Egon Olssons andaktsbok Min vän är min och jag är Hans).

Egon Olsson (1934-2012), kontraktsprost och verksam som präst i 34 år, varav 30 år i Jörlanda i Bohuslän. Egon skriver personligt, ödmjukt och inträngande om himlen. En kärleksfull omsorg om läsaren lyser igenom när Egon lyfter fram Bibelns klara undervisning om ”den dubbla utgången”. En längtan till himlen genomsyrar också denna Egons allra sista bok, som han avslutade några månader före sin hemgång!

I lager
Mer information
PLU 9789175182841
ISBN 75182841
100,00 kr
  • Köp 3 för 90,00 kr st och spara 10%
  • Köp 10 för 85,00 kr st och spara 15%

Måndag 10-19

Tisdag- Fredag 10-17


 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

För avvikande öppettider se:
Öppettider

Öppettider i Piteå